Производителят обещава голямо вътрешно пространство на модела
Изцяло новият компактен кросоувър HR-V на Honda е вече разкрит и ще направи своя публичен дебют по време на автомобилното изложение в Париж следващия месец, преди да се появи на пазара в началото на следващата година.
Дебютът на HR-V в Париж идва осем години, след като чудатият оригинален модел излезе от производство. Новото издание вече се появи в Япония и на други азиатски пазари под името Vezel.
Новият HR-V използва платформата на актуалния Civic и предстоящия изцяло нов Jazz, чийто резервоар за гориво е разположен под предните седалки. HR-V предлага интелигентно решение на задните седалки, като при Civic и бъдещия Jazz.
В HR-V задните седалки могат да се сгъват напред и надолу, за да бъде създаден напълно плосък под на багажното пространство, който е много по-нисък, отколкото при конвенционалните сгъваеми седалки. Багажникът на кросоувъра се очаква да бъде много по-голям от този, предлаган от конкуренти като Nissan Juke.
Honda все още пази в тайна цялата двигателна гама на кросоувъра, но е сигурно, че новият автомобил ще получи икономичния 1,6-литров дизелов агрегат на компанията.
Мазахиде Кобаяши, главен стилист за европейската версия на Vezel, заяви пред Autocar, че новият HR-V е проектиран, за да отговори на "голямото търсене на клиенти" за кросоувър, позициониран под CR-V.
Той подчерта, че в процеса на проектиране на модела дизайнерите са търсели собствено излъчване и силно присъствие на автомобила. „Но ние сме доволни от това, което сме постигнали ", допълни той.
Въпреки че Honda просперира на повечето пазари в света, в Европа има пазарен дял от само 1,2 на сто през първото тримесечие на 2014 г. и се очаква да продаде едва 140 000 превозни средства през цялата година.
Кобаяши подчерта: "В много случаи Honda има добри продукти, но проектът не е бил достатъчно силен, за да бъде ясно разпознат. Вярваме, че можем да създадем нови и по-вълнуващи проекти в бъдеще. Този модел [на HR-V] определено има силен характер и се вълнувам, когато виждам реакцията на европейските клиенти. "