Range Rover Velar завоюва краен 5-звезден резултат при изпитанието за сигурност
В последния EuroNCAP краш тест единствено новият Range Rover Velar е отговорил на изискванията за изпитване. SUV купето от Land Rover завоюва 5-звезден рейтинг.
Новото SUV Coupé на Land Rover беше убедително в краштеста на EuroNCAP . При челния удар имаше малки забележки за леко повишен риск от нараняване на гръдния кош на пътника до шофьора, както и леко повишен риск от наранявания на гръбначния стълб на задната седалка при задния удар.
От друга страна, британците спечелиха точки в сценария при страничния удар. Velar блесна също и по отношение безопасността на децата. За защитата на пешеходците помага аварийната спирачна система, но в замяна на това пък твърдите зони на ръба на капака на двигателя и А-колоните бяха критикувани. В крайна сметка Range Rover Velar завоюва краен 5-звезден резултат при краш теста.
Opel Ampera-e с 4 звезди
Новият електромодел на Opel достигна само четири звезди в краштеста на EuroNCAP. Причината за сравнително лошото представяне е т.нар. Whiplash Rear Impact - масивен удар, т.е. удар отзад. Тук защитата на гръбначния стълб е била на средно ниво - както за задните, така и за предните пътници. Този лош резултат в частичния тест води до това, че Opel Ampera успя постигне само 82% от защитата на пътниците и по този начин не успя да се класифицира в петзвездния рейтинг.
Освен това тестващите разкриват факта, че Opel предлага предпазни колани с предупреждение за задните пътници само срещу допълнително заплащане. Дори и когато са постигнати добри или много добри стойности в другите тестове, като челен удар или страничен удар. Opel Ampera достига 73% при гарантиране безопасността на децата, 75% при защитата на пешеходците и 72% при оборудването за безопасност.
Kia Rio с три звезди на EuroNCAP
Kia Rio получава само три звезди в краштеста на EuroNCAP. При оборудването за гарантиране на сигурността Rio успя да достигне само 25% от изискваните точки. Причината: моделът е оборудван само с един предупредителен предпазен колан в серийната версия. Аварийната спирачка и асистентът за поддържане лентата на движение се предлагат само срещу допълнително заплащане. Ако клиентът може да си позволи този пакет за сигурност, Kia Rio се класира в пет звездния рейтинг. Иначе, защитата на пътниците при модела е добро, до много добро, само при теста със заден удар, натоварването върху шийните прешлени на задните седалки се е увеличило значително.
Kia Picanto: Защитата на пътниците създава проблеми
С Kia Picanto корейците имат втори проблемен автомобил в програмата. Дори и мъникът получава само три звезди в краштеста на EuroNCAP. Това относително слабо представяне се дължи на несъществуващ в серията пакет за безопасност със спирачен асистент, също както и лошото представяне при защита на пътниците. При частичен челен удар с деформируема преграда зоната на гърдите на водача е изложена на значително по-висока тежест, а при преден краштест по цялата широчиина на превозното средство областта на гръдния кош на манекена е силно натоварена, а главата е още по-зле защитена. Също така защитата от центробежна травма при задния удар не е добра. В крайна сметка Kia Picanto достига до четири звезди със задължителния пакет за сигурност, срещу допълнително заплащане.
Всички останали модели в текущия краштест получиха пет звезди. Оценките в детайли:
• Ford Fiesta: защита на пътниците: 87 процента; детска безопасност: 84 процента; защита на пешеходците: 64 процента; оборудване за сигурност: 60 процента.
• Jeep Compass: защита на пътниците: 90 процента; детска безопасност: 83 процента; защита на пешеходците: 64 процента; Оборудване за сигурност: 59 процента. • Mazda CX-5: защита на пътниците: 95 процента; детска безопасност: 80 процента; защита на пешеходците: 78 процента; оборудване за сигурност: 59 процента
• Mercedes C-Klasse Cabrio: защита на пътниците: 89 процента ; детска безопасност: 79 процента ; защита на пешеходците: 66 процента; оборудване за сигурност: 53 процента.
• Opel Grandland X: защита на пътниците: 84 процента; детска безопасност: 87 процента; защита на пешеходците: 63 процента; оборудване за сигурност: 60 процента.
• Renault Koleos: защита на пътниците: 90 процента; безопасност на децата: 79 процента ; защита на пешеходците: 62 процента ; оборудване за сигурност: 75 процента
В началото на тази година Ford Mustang получи в краштеста само две звезди. Защото между другото, при фронталния краштест въздушната възглавница не успя да обхване главата на водача, а също и пътниците на задната седалка се изплъзнаха под колана. В допълнение към слабостите при безопасността на децата, тестващите специалисти на EuroNCAP установиха също така, че оборудването за безопасност се състои само от едно разпознаване на заета седалка.
Ревизираният от май 2017 Ford Mustang отново беше подложен на тест. Тъй като структурата на моторното превозно средство не се е променила, то последният резултат при краштеста си остава в сила. Въпреки това, системата за обезопасяване е модифицирана по такъв начин, че водачът и пътникът до него вече не могат да бъдат ударени с въздушните възглавници. Освен това Ford Mustang стандартно е оборудван с асистента Ford Pre Collision Assist (регистриране на пешеходци, предупреждение за сблъсък и аварийно спиране), както и помощник за поддържане лентата на движение. Съответно благодарение на подобреното оборудване за безопасност, Mustang сега достигна до три звезди.
Honda Civic с недостатъци при фронталния краш тест и безопасността на децата
Honda Civic също не успя да завоюва най-високия рейтинг от пет звезди. Японците получиха четири звезди. Най-вече при фронталния краш тест върху цялостната широчина на превозното средство, когато натоварването върху горната част на тялото на задните пътници е било доста голямо. При задния удар натоварването на гърба на седящите отзад пътници също е било много голямо.
По отношение безопасността на децата, главата на 10-годишния манекен не беше напълно обхваната от въздушната възглавница и тя се удари в каросерията. Като цяло, Honda Civic постигна 92 процента от изискваните точки за защита на пътниците, 67 процента за защита на децата, 75 процента за защита на пешеходците и 88 процента по отношения на асистентите по безопасност.
Всички останали модели в този краш тест получиха пет звезди. Оценките в детайли:
• Alfa Romeo Stelvio: защита на пътниците: 97 процента; детска безопасност: 84 процента; защита на пешеходците: 71 процента; оборудване за сигурност: 60 процента.
• Hyundai i30: защита на пътниците: 88 процента; детска безопасност: 84 процента; защита на пешеходците: 64 процента; оборудване за сигурност : 68 процента
• Opel Insignia: защита на пътниците: 93 процента; детска безопасност: 85 процента; защита на пешеходците: 78 процента ; оборудване за сигурност: 69 процента
• Seat Ibiza: защита на пътниците: 95 процента; детска безопасност: 77 процента; защита на пешеходците: 76 процента; оборудване за сигурност: 60 процента
• VW Arteon: защита на пътниците: 96 процента; детска безопасност: 85 процента; защита на пешеходците: 85 процента ; оборудване за сигурност: 82 процента
Допълнителни подробни резултати от краш теста EuroNCAP 2017
Skoda Kodiaq завоюва най-високия 5 звезден рейтинг и в текущия краш тест на EuroNCAP. В категорията за защита на пътниците SUV достигна 92% от изискваните точки. Купето за пътниците остана стабилно при фронталния сблъсък. Само горната част от тялото на шофьора е било подложено на по-големи натоварвания.
При страничния удар големия чех достигна максимален брой точки, Kodiaq се държа добре също и при тестовия удар в стълб. Опасностите от центробежната травма при задния удар бяха минимални, системите за подпомагане работеха безупречно. По отношение на безопасността на децата, Skoda завоюва 72 процента от възможните точки. Тук извършващите теста специалисти критикуваха, че при фронталния сблъсък натоварването на врата на 10-годишния манекен е било твърде високо. По отношение защитата на пешеходците покриха 71 процент от възможните точки поради високата конструкция, 54 процента за оборудването за безопасност, липсваше асистента за поддържане лентата на движение.
Mini Countryman с пълно покриване на точките
Mini Countryman, се наложи като втори модел с пет звезди. 90 процента от възможните точки бяха в областта на защитата на пътниците. Отделението за пътници остана стабилно, като само при фронталния удар имаше по-голямо натоварване на горната част на тялото на водача. В теста при страничен сблъсък и при ударът в стълб, Mini отбеляза най-висок резултат, дори защитата срещу центробежната травма е добра.
Mini достигна 80 процента от възможните точки до защитата на децата, тук също има увеличено натоварване на врата на 10 годишния детския манекен при фронталния сблъсък. Страничните краштестове модела отново завърши с максимален брой точки. Точките за защита на пешеходците са 64 процента, по отношение оборудването за безопасност резултатът е 51 процента, при последното липсва асистента за поддържане лентата на движение.
Nissan Micra с опционален брой точки за безопасност - 5 звезди
С разширен пакет за безопасност (автономна аварийна спирачка и асистент за поддържане лентата на движение) завоюва пет звезди (защита на пешеходците: 79 процента и оборудването за безопасност: 72 процента), останалите стойности остават непроменени. Купето за пътници беше съответно стабилно. При фронталния удар един манекен от задната седалка се изплъзна изпод колана. Имаше максимални точки по време на страничния удар, добър рейтинг при тестовия удара в стълб. Вратните зони на пътуващите отзад са добре защитени при заден сблъсък.
Suzuki Swift въпреки пакета за безопасност с 4-звезди
Suzuki Swift успя да завоюва само три звезди в актуалния краштест. При защитата на пътниците той достигна 83 процента от възможните точки, при защитата на децата до 75 процента и защитата на пешеходците до 69 процента.
Оборудването за безопасност достигна само 25 процента. С опционалния пакет за сигурност със спирачен асистент, Suzuki Swift успя да получи рейтинг четири звезди и за защитата на пътниците 88 процента, а оборудването за сигурност добави 44 процента към достигнатите точки. Иначе, резултатите от защитата на пътниците са еднакви. Купето за пътниците остава стабилно, защитата краката на пътниците е класифицирана като добра. При фронталния краштест само защитата на горната част тялото на водача и задните пътници беше средна. Той завърши страничния краштест с пълни точки, теста при сблъсък в стълб показа добра защита на критичните позиции на тялото. Докато при задния удар натоварването на вратовете на седящите на предните седалки пътници беше малко, най-нисък рейтинг беше за задните пътници.
Новото BMW Серия 5 завоюва 5-звезден рейтинг в краш теста на EuroNCAP. Той беше убедителен при всички сценарии за катастрофа. Само при фронталния удар въздушната възглавница за коленете на водача не се е отворила както трябва. BMW възнамерява да разследва инцидента. Резултатите от краштеста обаче бяха убедителни. Не са открити истински слабости по отношение в оборудването за безопасност и безопасността на децата. А по отношение защитата на пешеходците, прекалено твърдият ръб на капака на двигателя и нееластичните А колони бяха критикувани.
3 звезди за Fiat Doblo
Само три звезди завоюва ревизираният Fiat Doblo в краш теста. При фронталния краштест главата на водача премина през въздушната възглавница и падна върху волана. Натоварванията в горната част на тялото на пътника до водача също са големи. В случай на челен удар задните пътници също са изправени пред висок риск от нараняване на горната част на тялото.
Освен това провеждащите теста критикуваха риска от нараняване в областта на шийните прешлени по време на задния удар. Имаше критика и по отношение безопасността на децата. Тук децата от 6 до 10-години носят по-голям риск от нараняване. Също и статуса на въздушната възглавница на пътника до шофьора не е ясно маркиран. При защитата на пешеходците долният ръб на предното стъкло е твърде остър. В оборудването за безопасност липсва аварийна спирачна система, ограничител на скоростта и асистент за поддържане лентата на движение.
Новото Audi Q5 успя да завоюва 5-звезден рейтинг в краш теста на EuroNCAP. SUV убедително постигна добри резултати при всички сценарии за катастрофа и за всички пътници. Q5 не показа никакви слабости по отношение безопасността на децата. При защитата на пешеходците, Q5 демонстрира активен капак на двигателя, както и аварийна спирачна система. Критика имаше само за твърдите ъгли на капака. Пълно оборудване на системите за безопасност демонстрира серийното Q5.
Новият Land Rover Discovery завоюва също 5 звезди в краштеста на EuroNCAP. При фронталния краш тест обаче, въздушната възглавница не може да попречи главата на водача да бъде притисната върху волана. При удар по цялата ширина, тестващите измериха леко повишен риск от нараняване на гръдния кош на пътници отзад. При страничен удар вратата на шофьора се отвори. Тестващите отчитат по-голям риск от нараняване на пътуващите отзад пътници при заден удар. По отношение безопасността на децата при Discovery няма установени никакви пропуски. По отношение защита на пешеходците, Land Rover се ползва от асистента за аварийно спиране. Въпреки това обаче, A-колоните и ъглите на капака на двигателя са твърде остри. По точката асистенти по безопасността, британецът отбелязва с богато серийно оборудване.
Нито една реална слабост при защитата на пътниците показа новият компактен кросоувър Toyota CH-R, който също е с 5-звезден рейтинг. Същото важи и за критериите за безопасност на децата и защита на пешеходците. Само прекалено твърдите А-колони и прекалено твърдият ръб на двигателя бяха критикувани. Със своята стандартна Pre-Collision система, японеца блесна по точката асистенти при оборудването за безопасност.
Малкият Citroën C3 завоюва в краш теста само 4 звезди. Французинът не показва слабости при безопасността на пътниците, недостатъци в безопасността на децата и в защитата на пешеходците, само доста твърдите А-колони бяха критикувани. Липсващата аварийна спирачка на C3 му отне петзвездния рейтинг.
В малките автомобили не липсва само оборудването за безопасност
Fiat 500 може да достигне само три звезди. При офсетовия краш италианецът все още е убедителен, при фронталния краш по цялата широчина отбеляза нула точки. Главата на водача се удари силно във волана, задните пътници са заплашени от висок риск от нараняване на главата и горната част на тялото, както и изхлузване под колана. Има пропуски и по отношение безопасността на децата. За големите деца на задните места има повишен риск от нараняване. Въздушната възглавница на пътника до шофьора не е достатъчно добре очертана и не всички детски седалки могат да бъдат монтирани безопасно. Пропуски има и по отношение на оборудването за безопасност, липсват асистента за поддържане лентата на движение и аварийната спирачка.
Новият малък автомобил Ford Ka + също достигна само три звезди. При фронталния краш седящите на двете предни места са застрашени от наранявания, причинени от проникване на структури през таблото, при краш теста по цялата ширина пътниците отзад са с висок риск от нараняване на главата и горната област на тялото. Нямаше истинско изхлузване при критериите за безопасността на децата. Обичайната критика по отношение защита на пешеходците: прекалено твърдите А-колони и прекалено твърдият ръб на капака на двигателя. Доста пропуски са регистрирани при оборудването за безопасност. Подобно на Fiat и тук липсват асистента за поддържане лентата на движение и аварийната спирачка.
Ford Mustang с проблемни въздушни възглавници
Ford Mustang получи само две звезди в краш теста. При фронталния краш тест въздушната възглавница не можа да обхване главата на водача, което доведе до контакт с волана. Пътника до шофьора също претърпя контакт с таблото, въпреки въздушната възглавница. Твърде отпуснатият колан също беше критикуван. Изхлузването на пътниците изпод колана на задната седалка също беше критикувано, което може да доведе до сериозно нараняване. Тестващите също считат, че защитата по време на задните удари трябва да се подобри. Всички места са застрашени от нараняване на шийните прешлени. Тестовият автомобил не е оборудван също и с аварийна спирачка, което доведе до допълнителна загуба на точки.
Ford Mustang показва също слабости при безопасността на децата. По-големите деца носят по-голям риск от нараняване при страничен удар, дори и в този случай въздушната възглавница не осигурява адекватна защита. По отношение защита на пешеходците, Mustang остава дискретен. В критерия за серийно оборудването за безопасност, Mustang печели точки с само с разпознаване на заета предна седалка.
От май Mustang стана по-добър, но може би не много по-безопасен
Обновяването на Mustang през май нищо не промени в структурата на каросерията. Възможно ли е резултатите от тестването да бъдат прехвърлени ? Резултатите в по-голямата си част да, но оценката вероятно доста ще се подобри. Как така? Това зависи от малките промени на модела. Тестовият автомобил не е оборудван с авариен спирачен асистент, който трябва да присъства серийно на борда, след фейслифта. EuroNCAP "наказва" изключително много за липсващи асистиращи системи.
Ford Mustang се представи както следва:
Категоризирането на автомобилите според EuroNCAP се основава на четири основни направления (защита на пътниците / възрастни, безопасност на децата, защита на пешеходците и помощни системи), при което най-слабият резултат от категориите диктува общия резултат. В случая на актуално тествания Ford Mustang, резултатите от категоризирането са както следва:
защита на пътниците / възрастни : 4*
безопасност на децата : 3*
защита на пешеходците : 5*
помощни системи : 2*
Като част от предстоящото продуктово ревизиране на новия Ford Mustang, за Европа ще бъдат стандартизирани системата за предупреждаване при сблъсък (Pre-Collision), включително дистанционен сигнал, система за поддържане на дистанция, система за навигация с предупреждение при регистриране на пешеходци и активна аварийна спирачка, както и асистент за поддържане на лентата на движение“.
Освен това производителят декларира, че "Ford Mustang е безопасна кола, която отговаря или надхвърля всички настоящи регламенти за безопасност. В САЩ Ford Mustang получи оценка 5 * в теста NCAP на NHTSA“.
А меките въздушни възглавници, както и отпуснатите коланите? Вероятно ще останат и след лифтинга. От друга страна, трябва да признаем, че Mustang все пак успя да завоюва четири звезди при текущата серия от тестове. По-малко сигурност има за децата и за седящите отзад и това вероятно ще остане така след лифтинга. Ако някой иска да седи отпред в Mustang, то той има добри аргументи за това.
Volvo S/V90 завоюва 5 звезди
Напълно различна е картината при новото Volvo S/V90. Шведите остават верни на репутацията си като най-безопасна марка и завоюват 5-звезден резултат. Volvo е убедителен във всички аспекти, когато става въпрос за безопасността на пътниците. Същото важи и за критерия за безопасност на децата. Има леки забележки по отношение защитата на пешеходците. Тук тестващите не харесват прекалено твърдия ръб на предното стъкло. От друга страна асистентът за аварийно спиране бе похвален с детекция на пешеходци, което доведе до завидните 93 процента от точките за оборудването за безопасност.