Специално за кросоувъра в Сант'Агата Болонезе ще бъде построена изцяло нова фабрика
На автомобилното изложение в Пекин, Китай през 2012 Lamborghini представи Urus и хвърли светлина на третата серия на марката. След Aventador и Huracan италианците дръзнаха да стъпят в SUV сегмента. Urus идва на пазара през 2018 и ще струва около 180 000 евро. Предвижда се също и хибридна версия. Сега уловихме и първия прототип.
В духа на традицията моделите да носят имената на известни бикове, италианската марка остава вярна и с новия модел: Urus означава див прабик – така да се каже един от предците на испанските бойни бикове.
Lamborghini Urus е вторият SUV на марката
Още през 1986 и 1993 Lamborghini имаше офроудър в портфолиото си. Италианците нарекоха всъдехода LM002, който се задвижва от 5,2-литров V12 с 450 к.с.Тази ламя харчи 32 литра на 100 километра при умерено шофиране, някои шофьори дори говорят за 50 литра.
50 литра? Това съответства на 1185 г CO2 емисии на километър, стойност, от която в днешно време би се самоубило населението на средно голямо населено място. Но при Urus ситуацията е коренно различна, Lamborghini си е поставил съвсем различни CO2 цели и по информация от компанията се стремят да достигнат най-добрите стойности в SUV сегмента.
Urus вече трябва да е с 600 к.с.
Въпреки това обаче Lamborghini трябва да отговаря на категорията при моторизирането. Решението вече е взето какъв ще е задвижващият агрегат на Lamborghini Urus. Както потвърди главният изпълнителен директор на Lamborghini Щефан Винкелман, италианците са заложили в Urus на четирилитров V8 битурбо двигател. Този двигател трябва да се използва само в Lamborghini, но е заимстван от концерна V8, който е намерил приложение също и в различни модели на Bentley и Audi.
Със собствените агрегати Lambo V10 и V12 очевидно изискванията за консумация на гориво няма да могат да бъдат спазени. В момента най-мощната версия на концерна V8 с 605 к.с. и 750 Нм задвижва Audi S8 Plus, както и успешните варианти на RS6 и RS7, разбира се, в Urus, кончетата в никакъв случай няма да бъдат по-малко. Също така се знае, че Urus няма да бъде лимитиран до 250 км/ч, а ще се надбягва с доста по-висока скорост. Побратимият от концерна Bentley Bentayga е във висините, неговите 608 коне се хранят от шестлитров V12 двигател. Основната цена с която Urus ще стартира е около 180 000 евро и нагоре. Това Винкелман потвърди пред auto motor und sport, като заяви: "Цената на Urus ще бъде около тази на Huracán " Huracán Coupé се предлга в момента за 169 500 евро, без данъци.
Lamborghini възнамерява да обнови Urus и с хибридна версия още през 2019 година. За разлика от спортните автомобили, батериите много по-лесно ще си намерят място в кросоувъра. Просто защото той предлага много повече пространство. Друго важно основание е, че съотношението тегло/мощност в SUV не играе толкова важна роля.
Характеристиките на Lamborghini Urus са повече от впечатляващи, който посредством постоянното задвижване на всички колела, включително тракшън системата, трябва да има регулируема височина и заедно с настройващият се преден спойлер, да може да постигне добър ъгъл на обтичане. С размерите си от 4,99 метра дължина, 1,99 м широчина и височина 1,66 м., той надмина прародителя на марката - LM002, който достигна до 4.8 метра дължина и 1,85 м височина. Но затова пък на кантара показва 2,7 тона. Тези килограми Lamborghini вече не иска да приеме. Именно за това производителят на спортни автомобили се възползва от леката конструкция. Не само голяма част от каросерията ще бъде от CFK, дори и в интериора е използвана познатата от студията Aventador J карбонова технология Forged Composite.
Новото Lamborghini Urus в стил див микс
Четиривратното Lamborghini Urus използва всички възможни похвати при оформлението. Дизайнерският микс от Estoque, Sesto Elemento и Aventador J радват очите на феновете. Тесните фарове придават на студията сърдито изражение, впечатляващата предница с огромни въздухозаборници и силно контуриран капак на двигателя. Външните огледала са заменени от камери, които пренасят външната обстановка в интериора.
Линията на покрива се спуска стръмно към опашката и заедно с възходящата линия на прозорците образува тясна ивица. B- и C-колоните на Urus са скрити, така се създава цялостна стъклена повърхност. Анфас доминират огромните арки на калниците с 24-цолови олекотени джанти в дизайн с двойни спици и задна част с издадени страници. Филипо Перини, главен дизайнер, обяснява: " Urus има същата дизайнерска философия като супер спортните автомобили, но благодарение на меките извивки е леко сетивен."
Погледнат отзад той изглежда доста скоклест и, разбира се, не на последно място благодарение на контрастиращия черен дифузор. Стегнатият дизайн на предната част се отразява в задната част с двойните изпускателни тръби и тесните светлини. Малкото задно стъкло предвещава доста лошо задно виждане. Дефлекторът над задното стъкло насочва въздушния поток покрай стъклото към адаптивния заден спойлер, който при по-висока скорост трябва да осигури стабилност на автомобила. Окончателният дизайн на предстоящия Urus все още не е на 100%. Но в сравнение със студията Lamborghini възнамерява още да усъвършенства визията на SUV.
Разбира се, Lamborghini Urus очаква и сериозни приходи, компанията е планирала годишни продажби от 3500 единици. Специално за Urus, в Сант'Агата Болонезе ще бъде построена изцяло нова фабрика.