Опасен прецедент създаде Jiangling Motors, която безпардонно копира модела Evoque
Кросоувърът Range Rover Velar за пръв път се появи пред широката на публика направо в сериен вариант. Нямаше прототип, който предвещаваше появата на новия модел, изобщо нямаше нищо. И сега британската преса разкрива защо концернът JLR нарушава тази толкова дългогодишна традиция за автомобилната индустрия.
Главният дизайнер Джери Макгавърн сподели, че "се страхува да покаже нови концепти", защото се "отнасят с подозрение "към китайските плагиати. Опасен прецедент бе създаден от компанията Jiangling Motors, която безпардонно копира модела Evoque и сега, след съдебно решение, е принудена да промени клонинга си.
Скандалът около кросоувъра Landwind X7, евтин клонинг на Range Rover Evoque, миналата година влезе в съда. Искът на JLR към китайците беше отхвърлен, но патентът на крадеца беше отменен.
Последният концепт, който видяхме от Land Rover, беше Discovery Vision от 2014 г. (на снимката). И въпреки че серийният офроудър Land Rover Discovery вече е факт, този път китайците не посмяха да го пародират, британците вече няма да им дават "съвети".
Демонстрационните автомобили, разбира се, не са създадени за забавление на публиката, а да сондират реакциите, а инженерите и дизайнерите да могат да изпробват новите си решения, а производителят – да привлече инвестиции, които в случая на JLR може да достигнат един милиард паунда. Следващият Defender на Land Rover под формата на концепт обаче няма да бъде представен (прототипът DC100 от 2011 г. вече не е актуален). "Ние се притесняваме от това, че представяните прототипи на автомобилните салони във времето до появата на серийния модел може да станат повод за фалшиви клонинги ", обобщава Макгавърн.