Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lotus представи електромобила Evija с 2000 к.с.

17.07.2019 12:04

Тиражът на хиперавтомобила ще бъде 130 екземпляра при цена от 1,8 млн. евро

Lotus представи в Лондон първия от 2008 г. насам нов свой модел. Това е първият в историята на марката електромобил Evija.

Автомобилът е първият Lotus, построен на базата на карбоново шаси монокок на компанията CPC. Купето с карбонова каросерия е оборудвано с четири електрически мотора с по 500 к.с. Индивидуалните електрически двигатели за всяко колело осигуряват задвижване на четирите колела и система за векториране на въртящия момент, което подобрява работата на хиперавтомобила. Задвижващата система с мощност 2000 к.с. е разработена от Williams Advanced Engineering. Компанията Integral Powertrain Ltd е доставчик на двигателите и инверторите.

Батерията с капацитет 70 кВтч се намира зад облегалките на седалките за оптимално разпределение на теглото. Конструкцията на автомобила позволява бърза смяна на изтощената батерия с напълно заредена. От зарядна станция  терминал с 800 кВт, която все още не съществува, батерията може да бъде напълно заредена за девет минути, а от станция до 350 кВт - за 12 минути (80%). Автономният пробег ще бъде до 400 км в зависимост от режима на работа на задвижващата система (Range, City, Tour, Sport и Track).

Lotus Evija получава адаптивно окачване, магнезиеви джанти (20-инчови предни и 21-инчови задни) с гуми Pirelli Trofeo R и карбоново-керамични AP Racing спирачки. Твърди се, че ускоряването от 0-100 км/ч ще отнеме не повече от 3 сек, а максималната скорост на електрическия хиперавтомобил ще бъде 320 км/ч.

Моделът се отличава с добре разработена аеродинамика (огледалата за обратно виждане се сменят с видеокамери, в задната част е монтиран активен спойлер, във вратите са направени тунели за създаване на ефекта Вентури), както и добре обмислена система за охлаждане на компонентите на електрическата задвижваща система.

Салонът е изпълнен в стила на състезателните прототипи. Интериорът е украсен с карбон и стомана, седалките са тапицирани с Alcantara, а мултифункционалният волан е декориран с кожа. Базовото оборудване включва цифрово табло, климатичен контрол и мултимедийна система, както и първите в света лазерни къси и дълги светлини Osram.

Тиражът на Lotus Evija (думата означава "първия съществуващ" и "на живо") ще бъде 130 екземпляра при цена от 1,8 млн. евро, а производството на автомобила ще започне през 2020 г.

Коментари
comments powered by Disqus