Адриан Фурмо спечели рали „Канарски острови“, финален кръг в ERC
Алексей Лукянюк (Citroen C3 R5) си върна титлата на Стария континент, която миналата година загуби по драматичен начин от Крис Инграм. Руснакът направи най-слабото си състезание за сезона и остана едва на седма позиция, но тя бе достатъчна, за да спечели финалната битка с Оливер Солберг (VW Polo GTI R5).
И двамата претенденти за шампионското отличие сгрешиха при избора на гуми в петък, което автоматично ги извади от спора за победата, но въпреки това борбата на Канарите бе изумителна заради променливите атмосферни условия. Главни действащи лица в нея бяха Адриан Фурмо (Ford Fiesta R5), Нил Соланс (Skoda Fabia R5) и Иван Арес (Citroen C3 R5).
Соланс бе начело през по-голяма част от петъчния ден, но след завъртане в седмата отсечка позволи на Фурмо и на Арес да го изпреварят, като испанецът излезе начело. В първата съботна отсечка Фурмо пое водачеството, а в следващия етап – наводнения „Галдар“, Соланс записа най-добро време и отново бе лидер.
Още в този момент обаче джуниър шампионът във WRC за 2017 г. разбра, че е обречен. Той финишира „Галдар“ с две спукани гуми, а в багажника си имаше само една резервна. Въпреки това Соланс се добра до обедния сервиз в „Лас Палмас“ и завърши домашното си състезание на дванайсета позиция.
Проблемите на Соланс върнаха Фурмо на върха, а зад него се озова Йоан Бонато (Citroen C3 R5), който изпревари загубилия близо минута в дванайсетата и тринайсетата отсечка заради спукана гума Арес. Тази конфигурация се запази до финала, като за победителя Фурмо това бе първи успех в ERC и перфектен реванш за катастрофата в самото начало на „Рали ди Рома Капитале“ на старта на сезона.
Оливер Солберг остана четвърти, на крачка от подиума, но резултатът му бе достатъчен, за да се пребори за титлата в ERC1 Junior шампионата. Прекият му съперник Грегоар Мюнстер (Hyundai i20 R5) спука гума още в първия етап, което на практика предреши развоя в надпреварата помежду им и прати паричната награда от 100 000 евро при фамилия Солберг.
Единственото разочарование за Оливер бе, че така и не притесни сериозно Лукянюк за титлата, но след като рали „Спа“ бе отменено, неговите шансове се крепяха единствено върху евентуално отпадане на руснака. Той обаче завърши надпреварата без особени затруднения и спечели за втори път ERC след 2018 година.
Челната петица зад Оливер допълни Хосе Антонио Суарес (Skoda Fabia R5), но това се оказа недостатъчно за титлата в испанския рали шампионат. Основният му съперник Пепе Лопес (Citroen C3 R5) отпадна в петък след катастрофа, но спечели необходимите бонус точки в събота, за да запази лидерската позиция в шампионата.
Зад Суарес челната десетка допълниха Андреас Микелсен (Skoda Fabia R5), Лукянюк, Калъм Дивайн (Hyundai i20 R5), Луис Монцон (Citroen C3 R5) и Крейг Брийн (Hyundai i20 R5). Победител в ERC 2 бе Тибор Ерди младши (Mitsubishi Lancer Evo X), което му осигури титлата в категорията, а при автомобилите с един двигателен мост с най-добро време завърши Пеп Басас (Peugeot 208 Rally4). Победата на испанеца обаче е под въпрос заради прегрял двигател в края на последния етап.
Екатерина Стратиева и Георги Аврамов (Peugeot 208 R2) финишираха девети в ERC3 и 49-и в общото класиране. Пълните резултати може да видите тук.