Италианецът спечели първата си победа в европейския шампионат от шест години
Джандоменико Басо (Skoda Fabia R5) спечели „Рали ди Рома Капитале”, пети кръг от ERC. Трикратният победител в рали „България” имаше един – единствен критичен момент за цялата надпревара – в тринайсетата отсечка пропусна разклон и загуби над двайсет секунди. През останалото време обаче италианецът бе безгрешен за разлика от съперниците си и напълно заслужено триумфира на финала.
Симоне Кампедели, който бе отговорен за дебюта на новия Ford Fiesta R5 в Европейския рали шампионат, спука гума във втората отсечка и въпреки това завърши на втора позиция. Това стана възможно, след като настоящият шампион Алексей Лукянюк (Citroen C3 R5) бе наказан с една минута заради техническо нарушение. Оказа се, че междуосието на подготвения от Sainteloc автомобил е по-дълго от записаното в хомологационния фиш, което извади руснака от битката за първото място.
Преди двата финални суперспециални етапа в Рим Лукянюк имаше само секунда аванс спрямо Андреа Крунола (Skoda Fabia R5), който доминираше през цялото състезание но спука гума в четвърти етап и загуби над две минути. Двамата спореха за последната позиция на подиума, като след първото минаване на отсечката в Остия Крунола вече беше трети, а Лукянюк бе на една десета зад него. И при втория опит италианецът бе по-бърз от своя съперник и след тринайсетата си етапна победа се пребори за подиума.
Единствената добра новина за Лукянюк в Италия бе свързана с отпадането на лидера в шампионата Лукаш Хабай (Skoda Fabia R5). Полякът допусна първата си съществена грешка за сезона след неправилна корекция в записките и катастрофира в последния съботен етап. Преди това Хабай се движеше изненадващо на втора позиция. Загубените точки пратиха Хабай зад Лукянюк в класирането при пилотите.
Петият Филип Мареш (Skoda Fabia R5) спечели победата в ERC1 Junior, което означава, че титлата в поддържащия шампионат ще се реши в домашното му рали „Барум”. Чехът се възползва от проблемите на Крис Инграм (Skoda Fabia R5) и натрупа солиден аванс още в събота вечер.
При шестия Инграм драмите започнаха веднага след старта. Британецът получи нов автомобил за състезанието в Рим. Подготвената от Toksport Skoda Fabia R5 имаше само две ралита зад гърба си с Кале Рованпера и Хенинг Солберг. Въпреки това още в събота сутрин проблем със задните спирачки коства на Инграм над минута и на практика го извади от голямата битка.
Норберт Херциг (VW Polo GTI R5) остана зад Инграм, след като в единайсетата отсечка забрави да включи състезателен режим и кара с настройките за пътната секция. Зад него челната десетка допълниха шампионът при джуниърите за миналата година Марин Сескс (Skoda Fabia R5), Антонио Русце (Skoda Fabia R5) и Умберто Скандола (Hyundai i20 R5). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият кръг в Европейския шампионат е рали „Барум” в средата на август.