Най-мощната версия на новата A-класа ще разчита на двойно предаване и двулитров мотор, чиято максимална мощност достига 330 к.с.
A 45 AMG ще се появи на пазара в началото на 2013 г., където ще се конкурира с BMW M135i и Audi RS3. Въпреки че ще разполага с най-малкия по обем двигател, той няма да им отстъпва по-нищо, тъй като двулитровият M270 Evo ще генерира 330 к.с. и ще разполага с „максимален въртящ момент, който значително надхвърля 400 Нм”.
Британската High Performance Engine е съдействала на немския автомобилен производител при разработката на M270 Evo, който ще бъде най-мощният напречно разположен двигател на Mercedes. Той ще бъде комбиниран със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя и система за двойно предаване, чийто Haldex съединител ще бъде настроен така, че при по-високи натоварвания въртящият момент на задните колела да бъде по-голям, за да се симулира типичното за моделите със задно предаване презавиване.
Автоматичният старт/стоп и системата за рекупериране на спирачната енергия са само част от мерките за подобряване на ефективността, които ще направят A 45 AMG най-икониомичния представител в сегмента на спортните хечбек автомобили. Предното окачване тип MacPherson и многозвенното задно са заимствани от A250 Sport, но настройките им са коренно промени. Следата е разширена, а същевременно клиренсът – намален, което в комбинация с новите тампони и стабилизиращи щанги предвещава истинско поведение на спортист.
Стандартната електромеханична кормилна уредба е станала по-директна, докато спирачките са получили нови вентилирани и перфорирани дискове с по-масивни апарати. ESP системата е настроена както при останалите AMG модели и има три режима на работа, като при Sport тя е изцяло деактивирана. Тези промени по техниката са комбинирани с нов бодикит и специален салон, оборудван със спортни седалки.