Първа среща с новото издание на компактното купе с четири врати.
Представеното през 2013 година първо издание на CLA постигна успех, който по всяка вероятност е изненадал дори и хората в Mercedes – само за шест години дизайнерският модел, представян като купе с четири врати на основата на А-класата, е продаден в тираж от около 750 000 автомобила (включително версията Shooting Brake). Това дали моделът действително притежава характера на купе и типичните за марката качества очевидно не е толкова важно за публиката, колкото ефекта на предизвикателния дизайн.
Затова и няма нищо чудно във факта, че марката с трилъча звезда на емблемата продължава да залага на вече наложилата се концепция и при наследника на CLA – моделът отново грабва погледа на минувачите със своя снишен и източен силует, както и с редица екстровертни стилистични решения. С коефициент на обтекаемост от едва 0,23 моделът е и сред най-аеродинамичните серийни модели в света. Един от елементите, имащи принос за постигането на такава сензационна стойност, са изцяло новите странични огледала, които значително намаляват аеродинамичните шумове, проникващи в купето на CLA при по-висока скорост.
Иначе от Mercedes обещават „повече място в интериора“, което е съвършено вярно що се отнася до пространството за водача и неговия спътник и не съвсем вярно по отношение на мястото на втория ред. Но това не е от чак толкова голямо значение – когато си купува „купе с четири врати“, човек е логично да е готов на някои компромиси при функционалността. Така че ако определим CLA като автомобил с 2+2 места и четири врати, няма да бъдем безкрайно далеч от истината. 460-литровият багажник е напълно достатъчен за нуждите на двама души.
1,3-литров базов мотор
Изпробваната версия CLA 200 се задвижва от 1,3-литров бензинов турбодвигател, който вече познаваме много добре от куп модели както на Mercedes, както и на френско-японския алианс Renault-Nissan. Сам по себе си агрегатът се представя добре, има приятно гърлен тембър и осигурява доста добър темперамент. Дали и доколко обаче използването на агрегат, който може да бъде открит, да речем, в продукти на Dacia, за нуждите на символ на престиж, какъвто несъмнено е едно купе с четири врати на Mercedes, е действително добра идея? Това е въпрос, на който различните типове хора би следвало сами да си дадат отговор. При всяко положение, ако купувачът може да си позволи инвестицията в по-голям агрегат, гамата на CLA предлага доста богат избор от решения.
Значително подобрен комфорт на возене
Снабденият с адаптивни амортисьори Mercedes CLA е оставил в миналото характерната за предшественика твърдос и се справя чудесно с поглъщането на неравностите по настилката, като същевременно управляемостта е доста динамична. На изключително високо ниво се представя и спирачната система, като усещането от спирачния педал буквално се доближава до спортните автомобили. Което е съвсем уместно – все пак CLA трябва да внушава на водача си усещане за атлетично купе.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов