Новото поколение ще се базира на модифицираната платформа (MRA) от 2016
В момента Mercedes тества новата E-класа, която ще празнува премиерата си 2016. От пръв поглед на снимките на прототипа откриваме визията на Mercedes C-класа, но при по-внимателно вглеждане пред нас се открива по-дълго междуосие, издължен капак на двигателя и по-широка следа.
Mercedes E-класа е базиран върху платформата на C-класата
Под модифицираната каросерия на C-класата, Mercedes изпитва технологичните компоненти на новия Mercedes E-класа, задвижване, спирачки, електроника и окачване.
Mercedes E-класа (W212) е на пазара от 2009. През 2013 моделът претърпя изключително интензивна преработка. Mercedes изчисли тогавашните разходи по преработката на 1 милиард евро. Новото поколение E-класа ще се базира на модифицираната платформа (MRA) от 2016 със задно задвижване на настоящата C-класа. Благодарение на тази нова платформа, която между другото е от алуминий, E-класата в бъдеще ще стане с няколко килограма по-лека, общото тегло на модела трябва да бъде не повече от 1,5 тона. Платформата Mercedes Rear Wheel Drive Architecture (MRA) позволява също така и лесно интегриране на алтернативни задвижващи системи, като например изцяло електрически мотори или хибридни системи.
Трилитров редови шестцилиндров като бензинов и дизелов
Както и при новите модели Mercedes S-класа и CLS, и при E-класата куплирането с мощността ще бъде възможно посредством деветстепенна автоматична трансмисия. Откъм двигатели, E-класата е нововъведението в концерна. Трилитровият дизелов агрегат с фирмено обозначение OM 656 от 90-те години се връща отново при Mercedes с редови шестцилиндров мотор. Това не е плод само на чиста романтика, защото W124-три литровите бяха почти неразрушими, дори и при безмилостна експлоатация. Както и при BMW, новите агрегати са конструирани в съответствие с модулния принцип при 0,5 литра цилиндрови единици, като три-, четири-и шест цилиндъра с едно и също разстояние между тях.
От 2017 трилитровият бензинов ще дойде като редови шестцилиндров двигател (M256). И двата шестцилиндрови двигатели ще бъдат само с битурбо компресори в мощностен диапазон от 367 до около 430 к.с. Към тях се присъединяват двулитровия четирицилиндров двигател (M254), както и дизеловият му еквивалент (OM654). Но не се притеснявайте, V8 двигателят на новия Mercedes E-класа не е мъртъв, той е модифициран по отношение на мощност, разход на гориво и контрол на емисиите.
E-класата става по-широка и по-плоска
Променен е и интериорът на E-класата, моделът е оборудван с голям сензорен екран с нова структура на менюто, бутоните на волана са ревизирани. Системата Augmented Reality значително ще подобри командите при навигацията, освен това Smartphone интеграцията Car-Play е Apple и еквивалентния Android. По отношение дизайна на интериора E-класата вероятно ще наподобява C-класата, разбира се, централната конзола е доста по-широка и по-висока.
По-широка и по-плоска ще бъде и каросерията на E-класата, когато стъпи на пазара 2016. Тя ще изглежда по-динамична с определено подобрена стойност на широчина. Багажникът не се е увеличил, и както при C-класата, стандартният резервоар значително се е свил.
Иначе E-класата ще стартира и с други версии на каросерията. Комбито като T-модел се очаква да се появи на пазара през 2017, AMG- версията няма да липсва, просто като четириместно кабрио и купе.