Какво може, колко струва, как се управлява: първа информация и снимки за AMG-Line
Камуфлажът падна, Mercedes представя новата G-класа. Офроуд легендата е с революционно сърце под капака и изпълнява всичко много по-добре. Какво може, колко струва, как се управлява. Ново: първа информация и снимки за AMG-Line.
• Първи тест драйв
• Интериор и кокпит
• Комфортни седалки
• Оборудване (вкл.. AMG-Line) НОВО!!!
• Двигател
• Данни и цена
Световна премиера в Детройт, тактиката приключи. След представянето на интериора и първия тест драйв на маскирания предсериен модел, ние вече можем да покажем всички снимки на новия Mercedes G-класа. Той изглежда на практика като стария G, което всъщност беше съкровената цел на дизайнера. Но под капака се крие най-модерната технология, която Mercedes някога е имплантирал в офроуд возилата си. Наред с това лъха на лукс, много повече пространство и преливащ от мощност V8.
40-годишният юбилей още не е приключил напълно, първият Mercedes G-класа се пръкна на бял свят през далечната 1979. И до днес настоящият модел се базира на тази основа, с все по-голям компромис, особено по отношение на широчината на каросерията и оформлението на шасито. От друга страна, Mercedes G-класа е истинска дойна крава, Mercedes печели много добри пари с култовия куб, особено когато клиентите на серията предпочитат предимно топ двигатели и топ оборудване.
Изхождайки от това, Mercedes е направил логическа стъпка, като наследникът стилистично е много близо до първоначалния модел. Трансформацията е абсолютно успешна, както го доказа първият ни контакт преди световната премиера в Детройт. Въпреки че е напълно нов автомобил, ценителите на модела трябва доста внимателно да се вгледат, за да идентифицират новата G-класа – невероятно постижение на дизайнерите.
Ако става дума само за офроуд възможности, Mercedes можеше да продължава да произвежда досегашната G-класа модел 463. Всъщност G все по-трудно се справяше с новото, нивото на оборудване растеше почти всяка година. Това, което първоначално е било предвидено във военното превозно средство за екипажа със стоманени каски (затова с голям простор над главите), наскоро с G 65 AMG се превърна в най-скъпия сериен автомобил на марката. Това може да значи нещо. Основната техника, особено тясната конструкция със съответстваща динамика и дефицит на комфорт, контрастираше с изобилния лукс в ръбестия корпус.
Точно от тук започнаха специалистите от развойния отдел, разширявайки каросерията и с нея габаритите, почти невидимо, но релевантно. Обещава се значително по-добро поведение при завой (което в сравнение с предишния модел не означава голямо препятствие) и значително по-добра динамика и безопасност при шофиране. Още при сегашния тест извън нормалните пътища, новата G-класа доказва нещо друго. Тя предлага много по-добро усещане за пространство, въпреки че ефективно е получил само няколко сантиметра на широчина. А интериорът е ниво S- класа.
Първи тест драйв с новата G-класа
Изпробвахме един от последните предсерийни модели там, където Mercedes G доскоро се задъхваше: на Schöckl. Това е името на местната планина в Грац, в северната част на града , там където от началото на Mercedes G-класа през 1970 всъдеходите с трилъчата звезда се тестваха именно тук на тази природна тестова отсечка. Точно 5,6 км е дълга осеяната със скали, камъни, корени и дълбоки дупки отсечка и денивелация до 60 на сто, огромни склонове, често само една широчина на автомобила между гъсти дървета. 2000 километра, това е максимумът, който G-класа трябва да измине без повреди на тези трудни писти.
Веднъж Schöckl и обратно "означава екстремно шофиране в цайтрафер, споменатите 2000 километра на голгота отговарят на целия живот на автомобила. Шофира се в режим на смени и подчертано натоварване: много газ, малко спирачка. Цялото пътуване в абсурдно темпо, в което всеки нормален автомобил вероятно ще се разпадне на няколко части в рамките на няколко минути. Неслучайно се е появил митът Mercedes G-класа: максимална здравина, провали не се приемат. Това е вълнуваща, но и изтощителна работа за тестовите шофьори. За пътниците това учтиво изразено е малко неудобно. Тъй като те не са хванати за волана, пътуването е подобно на родео с бик в доста лошо настроение. Първото, което разбираме: няма цицини, пространството за главата остава огромно дори при новата G-класа.
Всъдеход като предшественика
Второ: респект! Тъй като на тази нова G-класа й липсва решаващ детайл от предшественика, предната твърда ос. Междувременно със сигурност също има сериозни автомобили с предно независимо окачване, но тази техника има и недостатък: В пълна компресия, при практикуваното тук шофиране, предният край силно пада, при което просветът значително намалява, така маслената вана при подобни случаи вече пее предсмъртна песен. Докато G-класа пази разстоянието.
Всъщност новата G-класа седи стабилно и с достойнството на предшественика си. Само при внимателно изкачване нагоре се забелязва леко усукване, за кратко едно от колелата драска, докато старата G-класа щеше да мине с пълен контакт с пътя. Нищо, няма за какво да се страхуваме. Защото Mercedes при първата изцяло нова G-серия от 1979 не е пестил теренна технология, а напротив. Също така има три заключвания: на диференциала, на централния диференциал и на осите, а степента на теренно понижаване била намалена от 2.1 на 2.9 : 1 - максимална степен на офроуд. Новата трансмисия работи леко, 40:60 мощността отива към предната и задна ос. Новата G-класа е увеличила и дълбочината на газене (плюс десет сантиметра), както и стойностите на ъгъла в наклон, които са важни за терена.
Малък анекдот накрая: активните седалки от пакета AMG, които бяха инсталирани в тестовия автомобил, също добре се държат по неравни терени. При страничен наклон, страниците и облегалката така добре притискат гърба, че да не можеш да паднеш от седалката.
G-класата предлага много повече пространство и в интериора
А вътре: поресто дърво, добре обработена кожа, интериорно осветление и метални декоративни елементи. И веднага се усеща, че тук има повече пространство: 38 мм повече за краката и раменете и 68 мм повече въздух за лактите. При пряко сравнение G-моделът винаги разполага с достатъчно височина. Тъй като, така както и преди, все още седите високо и близо до предното стъкло, панорамата е много по-добра, отколкото в много съвременни SUV автомобили.
На арматурното табло отново се откриват дизайнерски елементи от предната част на G-класа. Страничните вентилационни отвори имитират формата на кръглите фарове. Подходящи са и високочестотните тонове на опционалната уредба Burmester-Surround-Soundlage. От друга страна, дръжката за хващане пред предния пътник е запазена, а трите хромирани превключвателя за заключващия се диференциал остават на централната конзола. Аналоговият часовник обаче е преместен толкова надолу, че може да се чете дори и от задната седалка.
Цифрови инструменти само по избор
Стандартните аналогови инструменти показват скоростта и оборотите в кокпита. По желание всъдеходът може да бъде оборудван с т. нар. Widescreen-кокпит, който вече познаваме от Е-, S- и бъдещата A-класа. Тук два 12,3-инчови дисплея се сливат под общо покриващо ги стъкло в един дисплей, чийто външен вид може да бъде индивидуално адаптиран в трите стила - Classic, Sport и Progressive.
Тъй като инфотейнмънт системата може да се управлява посредством сензорни полета на волана, ръцете могат да не се отместват от там. Водачът получава обратна връзка чрез хаптични импулси и акустични сигнали, поради което системата позволява да бъде управлявана на "сляпо" на пътя или на полето. За тази цел често използваните команди могат да бъдат зададени на директните клавиши за набиране пред контролера. Бутоните за помощните системи сега са разположени над въртящия се ключ за светлините.
Повече комфорт за всички
Кожените седалки отпред са видимо по-удобни със стандартна Memory функция, комфортни подглавници и отопление. Опционалният Aktiv-Multikontursitz пакет за седалките осигурява още по-бързо затопляне, масаж и охлаждане на тялото, когато е необходимо. Освен това, този вариант предлага електрически регулируема опора за лумбалната област на шофьора и пътника до него. За по-добра странична опора служат интегрираните въздушни камери отстрани на седалките и облегалките на седалките, които се пълнят или изпразват безстепенно в зависимост от ситуацията на шофиране.
Още по-осезаем е комфортът при качване отзад. Отворът на вратите е видимо по-голям. Краката не трябва да се сгъват, както обикновено, защото сега те се скриват под седалката на шофьора или предната пътническа седалка - 15 сантиметра повече пространство говорят сами за себе си. След първия ред седалки, задната седалка благодарение на стандартното отопление и кожената тапицерия се доближават по комфорт. Наклонът на облегалката може да се регулира в безбройни позиции и да се сгъва в съотношение 60:40. Също така, багажникът с богатия си размер остава, както е и много удобен за качване на багаж през странично отварящата се врата.
За дребните предмети вече има много рафтове. В задните врати лесно би могло да се постави бутилка за вода. Под предния подлакътник има осветено отделение и по избор станция за зареждане на безжични смартфони. Пред командния контролер сега има две подвижни поставки за чаши.
Тук вече има много място, защото автоматичният скоростен лост е преместен зад волана. Може би предположихте, че лостът най-накрая е отишъл в историята, но в края на краищата ръчната спирачка все още се задейства ръчно, а не по електронен път с ключ.
Многобройни варианти на оборудване за G-класата
Mercedes обещава безброй възможности за индивидуализиране. Това е възможно благодарение на високата степен ръчен дял в производството. За демонстрацията, ние сега получаваме VR очила: Докато G-класата виртуално броди по полето, ние разглеждаме по-отблизо вариантите на оборудването Classic, Digital и Designo.
Вече и в класическото оборудване седалките са кожени в черно, кафяво или бежово. За разлика от по-високото ниво кокпитът е аналогов. Но дори и основният интериор позволява да бъде персонализиран с общо седем цвята. Три от тях са кожени - комбинации от черно и Designo –Manufaktur, цветовете платинено бяло, яхтено синьо или класическо червено.
Дигиталното оборудване се различава с цифров широкоекранен кокпит. Дори и в класическото оборудване, може да се поръча черен таван и въздушни дюзи в Silvershadow. Освен това пакетът включва кожен салон от тегелирана кожа напа, включително тапицирани панели на вратите, тапицирани части на централната конзола и на арматурното табло.
Кошмар за офроуд феновете вероятно ще бъде (опционалният) светъл интериорен дизайн в макиато бежово, с който G-класата е тапицирана от пода до тавана. Ако нямате достатъчно, можете да поръчате G-класа с AMG Line. Визуално този пакет се разпознава по логото "Mercedes-Benz" върху 20-цоловите алуминиеви спортни джанти с дизайн мултиспици, калниците, както и от перфорираните спирачни дискове и апарати. Някои елементи на каросерията, като бронята, са изработени от черен полиран алуминий, към това се присъединява спортната система за изгорели газове и защитните лайсни, които също имат алуминиеви украсителни вложки. Интериорът ни посреща с плосък многофункционален волан с три лъча тапициран в кожа напа. Ако избере тапицерия в кожа или в Designo - кожена напа, вие получавате волан с червени контрастиращи шевове, а предпазните колани също Designo в червено. Разбира се, постелките на новата G-класа също носят логото AMG-Line. Цена за AMG-Line все още не е упомената, но пък вариантите на оборудването дават пръв облик на G63.
Новият Mercedes G 500 с 422 к.с.
Смес от нова и доказала се вече техника отговаря за задвижването на новия Mercedes G. Премиерата на G 500 дава началото, след това ще последват повече предложения. В двигателния отсек тупти вече познатия ни от предшественика, четирилитров V8 с двойно турбо, който с лекота генерира 422 к.с. и изпраща 610 Нютон метра към автоматичния преобразувател, който отново е новост- 9G-Tronic, тя специално е пригодена за офроуд приложение.
Новата G-класа преди всичко е пораснала на широчина, където е добавила зашеметяващите 121 милиметра. Вътре също има 68 милиметра повече пространство за лактите. Допълнителната дължина (53 мм) и модифицираната конструкция осигуряват повече пространство за краката, 150 отзад и 38 мм отпред, като цяло на всички места има много повече пространство в сравнение с предшественика. Теренните стойности на окачване също са подобрени, така, че отстоянието е вече 24,1 см, което е плюс 6 милиметра. Допълнителни ключови данни са: максимална дълбочина на газене до 70 см, допълнителни 10 см, ъгъл на наклон отзад: 30 °; отпред : 31 ° плюс 1 °; ъгъл на наклона: 26 ° плюс 1 °
По-лек и в никакъв случай по-скъп
В същото време новият G 500 трябва да тежи със 170 кг по-малко от предшественика си. Наред с другите неща, нови високоякостни стомани и алуминий са намерили приложение във вратите, капака и калниците. Благодарение на новата смес от материали и оптимизираната конструкция торсионната твърдост трябва да бъде с 55% по-висока от тази на предшественика. И благодарение на по-малкото тегло, новата скоростна кутия и по-добрата аеродинамика, потреблението на G500 пада от 12,3 на "само" 11,1 литра на 100 километра.
Най-важната информация на края: цената. Тук G 500 поставя началото, други модели като дизелови или AMG версия, все още не са обявени. Новият G 500 ще бъде с базова цена от 107 041 евро. Това е с около 350 евро повече, отколкото за един и същ предшестващ модел, от което могат да се направят някои изводи за цените на по-нататъшните модели.