Безопасността на водача и възрастните пътници експертите оценяват на 90%, а на децата - 83%
Организацията Euro NCAP, който провежда независими краш тестове за автомобили, изпита новото поколение на Mercedes-Benz G-класа. Моделът получи най-високата възможна оценка - пет звезди.
Безопасността на шофьора и възрастните пътници на G-класата на Mercedes-Benz се оценява на 90%, на децата - 83%, на пешеходците - 78% и на електронни спомагателни системи - 72%. Критикитена експертите бяха предизвикани само от ниската сигурност на гърдите на предния пътник при челен сблъсък по цялата широчина. Освен това съществува риск от наранявания на гръдния кош на водача при челен сблъсък с деформируемо препятствие. Ако има удар отзад, съществува риск от нараняване на врата на пътника отзад.
Експертите отбелязват висока степен на защита на пътниците-деца. За пешеходците най-опасни са страничните колони на всъдехода. Освен това експерти оценяват положително работата на автономната система за аварийно спиране на автомобила и многобройните системи за подпомагане на шофирането.
Новият Mercedes-Benz G-класа дебютира в началото на 2018 г. на автосалона в Детройт. В основата на автомобила е поставена рама и независимо окачване на два напречни насоча, специално проектирани от инженерите на Mercedes-AMG. Моделът се произвежда във фабриката Magna Steyr в Грац (Австрия).
Honda CR-V и Seat Tarraco също участваха в тестовете. След изпитанията за удар автомобилите получиха пет звезди за безопасност. Най-висок резултат испанският кросоувър получи за безопасност на водача и възрастните пътници - 97%.
От януари 2016 г. влезе в сила актуализирана версия на методиката за изпитване на Euro NCAP. Освен стандартните удари в деформируеми препятствия, те включват изпитвания на система за избягване на удар на пешеходци. Автомобилът се ускорява до 40 км/ч, след което трябва да открие манекен на пътното платно и да намали скоростта пред него или да спре.