Тест на едно от най-новите попълнения в SUV гамата на Mercedes
Mercedes GLB. Означение, което за пръв път се появява в моделната гама на марката с трилъча звезда на емблемата. Какво точно се крие зад него ли? От буквите GL е лесно да се досетим, че става дума за SUV, а от добавката B човек не е трудно да заключи и още нещо – автомобилът се позиционира между GLA и GLC като цена и размери. Всъщност замисълът на Mercedes GLB е доста нестандартен спрямо останалите многофункционални модели на компанията – въпреки (сравнително) компактните си размери, той има доста внушително излъчване заради своите категорични ъгловати форми и почти вертикални странични части на каросерията, а вътрешността му побира до седем души или пък повече от солидно количество багаж. Тоест, това е SUV с визия, доближаваща се повече до G-модела, отколкото да паркетните всъдеходи, при това с много добра функционалност, която го превръща в много интересно предложение за хора с големи семейства или хобита, изискващи много място.
E, мисията е изпълнена – GLB вече е на пазара и се откроява със своята наистина самоуверена осанка. Специално по външния му вид е трудно да повярвате, че наистина е базиран на платформата, позната от А- и В-класата. С дължина около 4,60 и широчина, надвишаваща 1,60 метра автомобилът се позиционира точно в сегмента на семейните SUV модели, където конкуренцията е меко казано оспорвана.
Позната стилистика и много място в интериора
За първото си пробно шофиране на модела имахме възможността да се срещнем с версията 220 d 4Matic, която разполага с четирицилиндров двулитров дизелов двигател (OM 654q), осемстепенна трансмисия с два съединителя и двойно предаване. Първото впечатление от автомобила е, че той е радващо просторен отвътре, а интериорният дизайн е нещо, което вече добре познаваме. Големи TFT екрани по цялата широчина на арматурното табло, малък скоростен лост на кормилната колона и характерно оформени кръгли вентилационни дюзи – всичко това е типично за Mercedes. Разбира се, GLB е получил и някои „всъдеходни” елементи както отвън, така и отвътре -
Благодарение на внушителното междуосно разстояние от 2,80 метра, GLB е наистина просторен отвътре. Максималният товарен обем е над 1800 литра, а като опция се предлага трети ред седалки. В интерес на истината, въпросните допълнителни места могат да се ползват единствено при реална и неотложна необходимост, но пък дават сериозно финансово предимство с оглед на данъчното законодателство в някои държави. Седалките от втория ред от своя страна могат да се сгъват поотделно, както и да се регулират в хоризонтална посока.
Позицията зад волана не предлага изненади, а видимостта с оглед на ъгловатата каросерия и големите прозорци е очаквано добра. Иначе за управлението на системата MBUX вече сме изписали много, така че тук няма нужда да се впускаме в пространствени коментари по темата.
Хармонично задвижване
190 к.с. и 1700 кг се оказват доста добра комбинация в GLB. Тестваният от нас дизелов двигател приляга много приятно на цялостния характер на GLB – задвижването се усеща много рафинирано и дискретно, като същевременно във всеки момент осигурява напълно достатъчен резерв от тяга за енергично ускорение. Трансмисията DCT сменя предавките с идеална мекота и впечатляваща бързина.
Закратко успяхме да се запознаем и с качествата на бензиновия GLB 250 с 224 конски сили. Двулитровият бензинов агрегат ни допадна с добрите си маниери на работа и прилягащ на автомобила спокоен нрав.
Цените започват около 73 000 лева за най-достъпните модели с предно предаване, а добре оборудван GLB 220 d 4Matic или GLB 250 4Matic ще ви струва над 90 000 лева.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Автомобил с впечатляващо голям вътрешен обем и култивирано задвижване – новият Mercedes GLB се представя убедително. Това, че не е евтин, е напълно очаквано от един Mercedes.
Текст: Хайнрих Лингнер