Само 60 милиона обаче са директна субсидия от Daimler AG
Отборът на Mercedes във Формула 1 е изразходвал 309,7 милиона британски паунда за 2017 г., което е с 45,9 милиона повече спрямо миналия сезон. Нарастването на бюджета е следствие на промяната в правилата, която е наложила и разработването на нов автомобил.
Разходите на Mercedes се отнасят само за обслужването на отбора. Развитието и производството на двигателите, което HPP осъществява в Бриксуърт, е на отделен бюджет, което е показателно за огромните разходи, които доминиращият през последните пет години отбор прави.
Любопитно е, че и приходите на Mercedes са нараснали през 2017 година от 289,4 милиона на 337,2 милиона. В тази сума влизат плащанията от FOM, спонсорските договори и директният маркетинг, който компанията получава от участието си във Формула 1. Според Mercedes от 2012 г. досега приходите на компанията са нараснали 194%.
Директният маркетинг е спорното звено в горепосочената статистика. Според специалистите на Daimler AG промотирането на компанията посредством Формула 1 възлиза на 90,8 милиона за 2016 и 2017 година. Германците посочват единствено общата сума, но според запознати източници през 2016 г. тя е била 30 милиона, а през 2017 г. – приблизително 60. Това на практика означава, че Daimler AG финансира директно отбора си с 60 милиона за 2017 г. , като впоследствие те се връщат в компанията като маркетингов продукт.
През 2016 г. тимът на Mercedes е бил на загуба, която възлиза на 3,8 милиона. През 2017 г. обаче печалбата е 13,3 милиона. Изводът е, че отборът е платил на Daimler AG 19,9 милиона за двигателите. Друга интересна статистика в отчета на германците сочи, че те присъстват в 24,7% от телевизионното покритие на Формула 1.