Премиум производители са известни със своето дългогодишно съперничество, сега е друго
Mercedes-Benz организира традиционен коледен „календар“ в офиса си в Мюнхен. На огромна витрина на фасадата на сградата са поставени 25 автомобила, всеки от които съответства на конкретна дата от празничния месец. В същото време в една от клетките за първи път се появява автомобил на основния конкурент на немския производител на премиум автомобили BMW.
В карето с датата „10 декември“ служителите на Mercedes-Benz са поставили кросоувър BMW iX3, който дебютира това лято и стана първият сериен SUV на баварската марка с изцяло електрическа задвижваща система.
На свой ред в известния музей BMW Welt в Мюнхен (BMW World) се появи електрически високопроходим автомобил Mercedes-Benz EQC 400, до който е заснет шефът на изложбения център Хелмут Кес. Тази размяна на автомобили между двамата конкуренти е част от кампанията Kauf Local за закупуване на местно произведени стоки.
Немските производители на премиум автомобили са известни през годините с участието си в така наречената „рекламна война“, в която Mercedes-Benz, BMW и Audi редовно си разменят “любезности”.
BMW е особено агресивен в това отношение. Например, в началото на 2000-те, баварците издадоха рекламен плакат, изобразяващ кросоувъра X5 с петниста каросерия, символизираща гепард, преследващ „жертвата“ - Mercedes-Benz ML нарисуван като зебра.
Преди година BMW засне комичен видеоклип, показващ последния работен ден на Дитер Цече, който напусна поста шеф на Daimler. Според сюжета дългогодишният лидер на немския концерн се прибира до дома си , освобождава служебния шофьор с Mercedes-Benz и след това сяда зад волана на спортния роудстър BMW i8 под мотото „Накрая свободен“.