Зад волана на европейската дизеловата версия на японския крокоувър
Ако трябва да бъдем откровени, решението на Mitsubishi да предложи на своите европейски клиенти дизелов вариант на Eclipse Cross не е особено изненадващо. Все пак този тип задвижване продължава да има своите незаменими към момента преимущества, които няма как да бъдат засенчени от широко разпространените настроения по темата, породени повече от умело прокарване на политически стратегии, отколкото от реални практически аргументи. Агрегатът с означение 4N14 се завръща в гамата на марката за Стария континент – или казано на разбираем език, става дума за 2,2-литровия четирицилиндров дизел, който за последно беше използван при ASX и Outlander. Според предварителните изчисления на японската компания, новото задвижване би следвало да заеме около 20 процента от общия дял на продажбите на Eclipse Cross.
Дизелов Eclipse Cross със 148 к.с. и 2,2 литра работен обем
С оглед на големия си работен обем, машината под предния капак има сравнително умерена мощност от от 148 конски сили, което е с 15 к.с. по-малко в сравнение с радващия се на завидна популярност 1,5-литров бензинов турбомотор. Напълно очаквано обаче, по отношение на предлагания максимален въртящ момент работещият по принципа на самовъзпламеняването двигател има сериозна преднина – 388 нютонметра е максималната стойност на тягата, която се предава към четирите колела посредством серийната осемстепенна автоматична трансмисия и система за двойно предаване на име „Super All Wheel Control“.
Външно моделът залага на добре приятия от публиката микс от излъчване на SUV, SUV-Coupé и кросоувър, което го откроява както сред по-конвенционално оформените му събратя ASX и Outlander, така и сред конкурентите. За разлика от прогресивното внушение на екстериорния дизайн, отвътре моделът се представя в по-скоро прагматична светлина. Позицията на седене зад волана е ергономична, а системата от камери за наблюдение от птичи поглед към периметъра около автомобила значително подобрява обзора при маневриране. Оборудването специално при върховото ниво на модела почти не оставя неизпълнени желания.
На пътя
Дизеловият Mitsubishi Eclipse Cross впечатлява с уверена тяга и плавно разгръщане на мощността без резки пикове или падове. За разлика от бензиновия модел със 163 к.с., която се екипира със CVT трансмисия, дизеловата модификация разполага с класически автомат с хидравличен преобразувател на въртящия момент. Общото впечатление от трансмисията е, че тя пасва отлично на характера на двигателя, а и на автомобила като цяло – тя сменя предавките меко и почти неусетно, без да залита към неоправдана припряност. Точно така и приляга да се държи един семеен SUV, задвижван от двигател със сравнително голяма кубатура и солиден запас от въртящ момент. Що се отнася до пътното поведение, то е сигурно и предвидимо, като автомобилът остава лесно овладяем в по-критични ситуации. Забележки по отношение на сцеплението липсват напълно.
Неочаквано просторен отвътре
От Mitsubishi са особено горди, че независимо от наподояващата на купе форма на каросерията мястото на втория ред седалки е изобилно. Абсолютен факт – пасажерите отзад не страдат от недостиг на простор нито във височина, нито пред коленете. В комбинация с регулируемата в надлъжна посока задна седалка Eclipse Cross е в състояние да предложи усещане за пространство, съизмеримо с далеч по-големи модели. Размерите и вместимостта на товарното отделение също са абсолютно годни за пълноценна семейна употреба.
Съвсем очаквано, по отношение на разхода на гориво версията 2.2 DI-D 4WD се представя с една идея по-добре от бензиновия Eclipse Cross, като със среден разход на гориво около седем на сто тя определено е интересна за хора, които изминават много километри с автомобила си. Друг интересен за определен кръг от купувачи плюс на дизеловия модел е обстоятелството, че той може да тегли прикачен товар с маса до два тона – в актуалната гама на Mitsubishi единствено пикапът L200 може да тегли повече.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Дизеловият модел е едно твърде смислено допълнение към гамата на Eclipse Cross – тандемът, състоящ се от 2,2-литров мотор и осемстепенен автоматик се отличава с приятни маниери на работа, солидна тяга и умерен разход на гориво. С положителност възможността за избор между различни типове задвижване ще разшири кръга допълнително от купувачи на модела.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков