Надпреварата в класа на хотхечовете продължава: Ford увеличи мощността на двулитровия турбодвигател на Focus ST на 275 к.с. Звучи примамливо. Но екипировката Mountune засега е налична само в САЩ – въпреки че идва от Европа.
За американците така трябва да бъде. Най-вече феновете на Ford Focus ST биха пожелали това: защото, за разлика от нас, те биха могли да ъпгрейдват своя двигател с250 к.с. така, че четирицилиндровия мотор да получи допълнително още 25 конски сили. Едва тогава, Focus ST със своите 275 к.с., ще може успешно да се състезава с конкурентите си в Европа.
Mountune-екипировка за Ford Focus ST с много хардуер и софтуер
Успешната екипировка на фирмата "Mountune" включва много повече от една софтуерна модификация или тунинг бокс. Английският тунер залага на модифицирани въздухозаборници във Ford Focus ST, които заместват фабрично монтираните въздуховоди и включват въздушен филтър "Mountune". Разбира се, ECU (Engine Control Unit) също е съгласуван с новия хардуер. След тунинговането са добавени още 25 конски сили, които стават общо 275, а максималният въртящ момент възлиза на 401 Нм.
С тази си мощност Focus ST на Mountune се изравнява с Renault Megane с 275 к.с., и дори превъзхожда наскоро появилото се Peugeot 308 GTi. Но въпреки повишената си мощност, Focus все още изостава зад Seat Leon Cupra 290, но пък е с 4000 евро по-евтин от наскоро подсиления испанец.
Относно ефекта от мощностната инжекция, Ford не дава информация. Времето на спринт се очаква да намалее с няколко десети от секундата, ние предполагаме 6,3 вместо сегашните 6,5 секунди. Тунингованият Ford Focus ST трябва да развива до 250 км/ч.
Към момента официално е наличен само в САЩ
Недостатъкът на екипировката Mountune е, че при нас все още не може да пристигне официално. За разлика от това обаче, в САЩ тя се монтира директно в заводите на Ford, при което гаранцията на производителя си остава валидна. Разходите за отделните части възлизат на 1900 долара, приблизително1650 евро. Дали това ще стане възможно и в Европа?