Интервюирани са 175 топ мениджъри, участващи в доставките на производството
Изследователи от Economist Intelligence Unit (EIU) си сътрудничат с Citigroup, за да установят кои индустрии са най-засегнати от прекъсванията във веригата на доставки поради пандемията COVID-19.
Интервюирани са 175 топ мениджъри, участващи в организирането на доставки в автомобилната индустрия, производството на облекло и обувки, производството на храни и напитки, промишленото производство, IT и електрониката, фармацевтиката и медицината. 125 от анкетираните работят в Азиатско-тихоокеанския регион, който е първият, изправен пред пандемията, 25 в Северна Америка и 25 в Европа.
32,6% от анкетираните казват, че пандемията е довела до „много значително“ прекъсване на доставките на тяхната компания, още 30,3% - до „значително“. 36,4% заявяват, че причината за прекъсването на доставките е спирането на производството, 20,9% - прекъсвания в движението, 17,3% - нарушения в достъпа до суровини.
Най -често представители на автомобилната индустрия съобщават за "много значителни" прекъсвания на доставките поради пандемията - 51,7%, други 34,5% съобщават за "значителни" прекъсвания на доставките. На второ място е производството на облекло и обувки: 43,3% от анкетираните са казали за "много значителни" прекъсвания на доставките в тази индустрия, а 30% - за "значителни".
Представителите на IT индустрията и производството на електроника са най-малко склонни да съобщават за големи смущения в доставките поради пандемията - само 6,7% от анкетираните се оплакват от „много значителни“ прекъсвания, а 30% се оплакват от „значителни“.