Очаква се новото поколение да направи своя дебют в края на 2018 или началото на 2019 г.
С разработването на новото поколение на двуместния Mercedes SL се занимава подразделението AMG. Ако се съди по думите на топ мениджърите на Mercedes това се прави, за де придаден на модела още в самото му начало по-спортен характер в сравнение с предшественика. Със същата цел вместо метален сгъваем покрив новият модел ще получи по-лек от плат покрив. Междувременно немците се готвят да направят SL по-голям и да възстановят конфигурацията на седящите места 2+2. През последните 28 години познаваме SL като роудстър, а при модела с индекс R107, произвеждан в периода от 1972 до 1989 г., салонът е четириместен.
Актуалният алуминиев Mercedes SL (индекс R231) е на пазара от 2012 г.. Моделът бе обновен в края на 2015 г. Най-големият пазар на автомобила е САЩ – продадени 27 658 автомобила от 2012 г. до 2017 г. През същия период в Европа са купени малко повече от 15 хил. броя SL.
Очаква се новото поколение да направи своя дебют в края на 2018 или началото на 2019 г. В списъка на оборудването се очакват адаптивни амортисьори, активно пневматично окачване, напълно контролирано шаси. Първоначалните версии ще бъдат оборудвани с редови шестцилиндрови битурбо двигатели с работен обем 3,0 литра с директно впръскване.
В близко време сред автомобилите еMercedes няма да има версия с твърд покрив. Ако се съди по вътрешна информация, за SLC не се планира наследник, а Mercedes SL ще се превърне в кабриолет. Той ще стане малко по-дълъг, като бъде увеличено междуосието. Но не трябва да има пресечни точки с открития Mercedes S-класа: S-класата предлага пълноценен четириместен салон и шофиране с акцент върху комфорта. А конкуренцията с кабриолета Porsche 911 се изостря. Моделът със задно разположен двигател има подобна конфигурация на седящите места и спортно настроено шаси. Вярно е, че този 911 има варианти със задвижване на всички колела. Дали такива ще има и в двувратия SL?
При Mercedes SL R107 зад висококачествените предни седалки са поставени две седалки, на които възрастни хора едва ли биха се чувствали комфортно. Автомобилът с платнен покрив опционално предлага и твърд покрив. Общият тираж на модела е 237 287 автомобила.
В основата на SL ще лежи новата платформа MSA със задно задвижване с по два носача отпред и многозвенно окачване отзад. Каросерията ще бъде изработена изцяло от алуминий, подобно на актуалния модел. Според неофициална информация SL ще бъде оборудван с с шест-, осем- и дванадесетцилиндрови бензинови двигатели. Ще има и хибридно задвижване с 48-волтов стартер-генератор или пълноценна електрическа задвижваща система. Предполага се, че най-мощната версия ще бъде наречена Mercedes-AMG SL 73, а мощността й ще бъде около 800 к.с.