Баварският автомобилен гигант в момента тества първите прототипи в Далечния север
BMW ще пусне на пазара през 2015 новото поколение на кросоувъра X1. Компактният модел вероятно ще дебютира на IAA във Франкфурт. Баварският автомобилен гигант в момента тества първите прототипи в Далечния север.
По-малко версии със задвижване на всички колела при BMW X1
BMW X1 е на пазара от 2009 г., на автомобилното изложение в Детройт 2014 се представи с мини фейслифт. За 2015 г.беше планиран големият удар, който щеше да бъде технологичен поврат. Новият BMW X1 е базиран именно на новата платформа за предно задвижване, която BMW и Mini си споделят. След BMW Серия 2 Active Tourer на пазара ще стъпи BMW Серия 1 серия като модел с предно предаване.
Както и в сегашната гама от двигатели, новият BMW X1 ще се предлага през 2015 както с предно (S-Drive), така и със задвижване на четирите колела X-Drive. Очаква се при новото поколение значително да намалее делът на моделите със задвижване на всички колела, в момента приблизително половината са 4x4.
Базовият двигател в X1 е трицилиндров
Както и в току-що представеното Mini, бъдещите двигатели ще бъдат изградени върху новия комплект с цилиндрови единици от по 0,5 литра. Така базовият двигател, с който ще стартира X1, е 1,5-литровият трицилиндров, вероятно както BMW X1 S-Drive 16i със 136 к.с.. От страна на дизела, 16d стартира със 115 к.с.. Като нов агрегат двулитровият четирицилиндров двигател със 192 к.с. е мигрирал от новото Mini в BMW X1.
Топ моделът на серията, който за първи път стъпва на пазара с дълго междуосие, ще бъде BMW X1 M30i. Успешният M-модел стъпва на пазара през 2017 и се задвижва от четирицилиндров турбо двигател с двулитров обем, който също като конкурентите (Audi RS Q3 и Mercedes GLA 45 AMG) ще генерира около 330 к.с.. Разбира се, BMW X1 M30i е куплиран със задвижване на четирите колела xDrive. Цената на мощното X1 ще бъде на нивото на конкурентите, Mercedes струва 55 900 евро, а Audi - 56 600 евро.
BMW X1 ще продължи да развива визията си. Фаровете са с нов вид, капакът на двигателя е контуриран. Вдлъбнатината под линията на прозореца все още я има, като обхваща и дръжката на вратата, както при настоящия X1. Ревизиране са претърпели престилките, вратата на багажника и светлините.