След обновяването и хечбек версията ще разполага с 400 к.с.
След като неотдавна версията седан на Audi RS3 беше въоръжена с 400 к.с., сега и хечбекът получава най-мощния сериен петцилиндров двигател в света. Обновеният RS3 Sportback празнува премиерата си на автосалона в Женева.
Всъщност беше само въпрос на време, докато 2,5-литровият редови петцилиндров агрегат с 400 к.с. и 480 Нм дебютира в Audi RS3 Sportback. Подобаваща сцена за събитието предоставя автосалонът в Женева. Така хечбек вариантът на компактния спортист се изравнява с представения още на Парижкия автосалон през 2016 г. седан.
По-мощен от предшественика си с 33 к.с., RS3 Sportback спринтира от 0 до 100 км/ч за 4,1 сек. По желание Audi може да увеличи електронно ограничената максимална скорост от 250 на 280 км/ч. И в двата случая посоченият стандартен разход на гориво е 8,3 л/100 км.
Със смяната на предавки се занимава седемстепенна трансмисия с два съединителя, а с разпределянето на задвижващата сила между четирите колела – постоянно двойно предаване с електрохидравличен ламелен съединител, който насочва въртящия момент в променливо съотношение към двата моста. Серийно на борда присъстват системата за подобряване на динамиката на пътя Audi drive select и ауспухът с управляеми клапи. По желание се предлага спортна ходова част RS с адаптивно регулиране на амортисьорите.
Под разширените настрани калници се въртят 19-цолови лети джанти с гуми 235/35, зад които работят спирачни дискове с диаметър 370 мм. Като алтернатива за предния мост се предлагат дискове от усилена с въглеродни влакна керамика. На задния мост има спирачни дискове с диаметър 310 мм и плаващи спирачни апарати.
Отвън характерни отличителни черти на RS3 Sportback са лъскавочерна радиаторна решетка тип пчелна пита, по-големи отвори за въздух на предната престилка и по-ръбести допълнителни планки на праговете. Благодарение на оформените наново заострени плоскости в бронята предната част изглежда още по-широка. В двата си края тя образува тесни фунии с вертикални отвори. LED светлините са серийни, по желание Audi доставя фарове с матрична LED технология. Отзад вниманието привличат RS спойлерът на покрива, дифузорната приставка и големите овални крайни тръби на RS изпускателната уредба. Надписът Quattro в долната част на решетката Singleframe допълва динамичния облик, също както и RS3 емблемата на предната решетка и на задния капак.
Серийно RS3 Sportback е обзаведен със спортни седалки, облечени в черна кожа напа. По желание водачът и пътникът до него могат да седят в по-силно контурирани RS спортни седалки с интегрирани опори за глава. И при двата варианта на седалките облегалките са украсени с лого RS. Многофункционалният спортен кожен RS волан е подравнен отдолу. Циферблатите на двата кръгли контролни уреда са черни, стрелките им – червени, а числата – бели. Разположената в средата система за информиране на водача интегрира индикатор за налягането на турбокомпресора, термометър за маслото и хронометър, засичащ времена за обиколка. По желание се предлага виртуално арматурно табло (подлежащ на конфигуриране дисплей вместо аналогови уреди).
RS 3 Sportback, както и RS 3 седан, ще се може да се поръчва в Европа от април 2017 г., а на пазара ще се появи през август. Базовата цена на Audi RS 3 Sportback в Германия ще е 54 600 евро, докато Audi RS 3 седан фигурира в ценоразписа срещу 55 900 евро.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Audi