Всичко за по-елегантния наследник на „петицата” GT
Новото BMW 6 Gran Turismo е една широкомащабно усъвършенствана „петица” GT. С новото си позициониране 6 GT ще комбинира комфорта при пътуване на луксозния седан с естетиката на купето. Сега моделът се предлага и с M Performance части със спортно излъчване.
BMW Серия 5 GT така и не успя да изпълни заложените очаквания. Освен това неговият дизайн беше изключително спорен. Максимално усъвършенствана и по-елегантно оформена, сега концепцията за луксозния седан с четири врати и визия на купе, се появява под новото название Серия 6 GT. Моделът ще дебютира на автосалона във Франкфурт, а пазарният старт ще бъде през ноември 2017 г.
Въпреки че GT сега има „6” към името си, технически моделът се базира изцяло на новата Серия 5. Независимо от по-големите си размери новата платформа е с редуцирано с около 150 кг тегло. В сравнение с предшественика си 6 GT е пораснал с 87 мм и сега е дълъг 5,09 метра. Широчината остава непроменена – 1,90 м. Тъй като обаче височината е намалена с 21 мм до 1,54 м, линията на покрива е придобила по-близка до купе форма и се спуска към по-ниската с 64 мм задна част, Серия 6 GT изглежда по-издължена от Серия 5 GT. Към новите пропорции се добавят нова предница със стандартни LED фарове, които достигат до „бъбрека”, дълъг преден капак, изтеглено назад пътническо купе, междуосие от 3070 мм, врати без рамки на стъклата, както и достигаща задната част графика на прозорците. Фланговете са контурирани по-силно. Зад сводовете на предните калници са разположени въздушни отвори. Отделен акцент поставят и триизмерните задни светлини. В порасналата задна „опашка” е интегриран подвижен спойлер.
Елегантна линия и още повече товарно пространство
Въпреки по-ниската линия на покрива, под задния капак, който серийно е с електрическо задвижване, се крие по-голям товарен обем. Със своите 610 литра капацитетът на багажника е пораснал с цели 110 литра в сравнение с този при предшественика. Прагът за товарене е смъкнат с повече от 5 см надолу и сега е на едно ниво с пода на багажника. Сгъването на облегалката на задната седалка в съотношение 40 : 20: 40 с помощта на електрически механизъм може да се активира дистанционно чрез натискане на бутон в багажника. Така товарното пространство нараства до 1800 литра, което е със 100 литра повече, отколкото при предходния модел. Трите места отзад разполагат със завидно пространство за краката.
Дизайнът на кокпита, както и оборудването и системите за безопасност и асистиране, се базират на новата Серия 5.
Пазарен старт с три двигателя
Стандартно задният мост на 6 GT е с регулируемо пневматично окачване. При поръчка на адаптивно шаси предният мост също получава въздушно окачване и регулиране на височината на различни степени от минус 10 до плюс 20 мм. Друга опция в списъка е активното стабилизиране.
При пазарния старт се предлага избор от три двигателя, два от които със задвижване на всички колела. Осемстепенната автоматична трансмисия е винаги на борда. Базовият двигател в BMW 630i Gran Turismo е 2,0-литров четирицилиндров бензинов турбомотор с 258 к.с. и 400 Нм. BMW 640i Gran Turismo залага на трилитров редови шестцилиндров бензинов турбодвигател с 340 к.с. и 450 Нм. Единственият дизел е трилитровият редови „шестак” в BMW 630d Gran Turismo с 265 к.с. и 620 Нм. И двата шестцилиндрови агрегата се предлагат и със задвижване на всички колела. 6 GT спринтира до 100 км/ч за между 5,3 и 6,3 секунди. Всички версии достигат максимално 250 км/ч.
Цените на новите BMW 6 GT започват в Германия от 62 300 евро за 630i GT. 640i GT ще струва най-малко 68 100 евро, а неговият вариант с двойно предаване - най-малко 70 700 евро. 630d GT ще може да се купи за 66 900 евро, а като версия със задвижване на всички колела – за 69 500 евро. Стандартното оборудване включва между другото върховата навигационна система Professional, предоставяща различни услуги, изцяло кожен салон с отопляеми седалки и двузонов автоматичен климатик.
M Performance за спортна визия
За да индивидуализира BMW 6 GT със спортни нотки, BMW предлага M Performance части за Gran Turismо. Така моделът бива облагороден с фолио Frozen Black в матовочерно и сиво и допълнително украсен с надписи „Performance” на праговете и отстрани на каросерията. Корпусите на външните огледала са направени от подсилена с карбон пластмаса (CFK). За повече престиж при изпреварване отговаря фронталната спортна визия, включваща лъскава черна предна решетка, която заедно с черните ребра за управление на въздушните клапи от оборудването Sport Line или спортния М-пакет придава на „бъбрека” хомогенен цвят.
Друга грабваща окото отличителна характеристика са 21-цоловите M Performance джанти от лека сплав с дизайн с двойни спици и двуцветна визия. Те са обути с гуми с размер 245/35 отпред и 275/30 на задния мост. И накрая, от BMW монтират специално оптимизирана за BMW 630i изпускателна система от неръждаема стомана. В зависимост от двигателя и оборудването ауспухът завършва с кръгли или трапецовидни, хромирани или карбонови накрайници. Кръглите накрайници са с гравирано M-лого, а трапецовидните с надпис M Performance.
Текст: Холгер Витих
Снимки: BMW