Четвъртото поколение на най-големия модел в семейството на BMW X продължава успеха
Четвъртото поколение на BMW X5 впечатлява с многообразие от иновации и олицетворява същностните характеристики на един истински Sports Activity Vehicle (SAV): възможността за пълна независимост на пътя и извън него, съчетана с динамична радост от шофирането.
Новото BMW X5 продължава историята на успеха на основателя на сегмента на Sports Activity Vehicle (SAV), от който са продадени над 2,2 милиона екземпляра в целия свят. Новият модел на BMW X5 въодушевява с яркия си дизайн, комфортните и в същото време спортно-динамични качества на пътя и иновативното оборудване. Ще се произвежда в завода на BMW в Спартанбърг (САЩ). Въвеждане на пазара през ноември 2018 година.
Значително увеличени размери в сравнение с предшественика: дължина плюс 36 до 4 922 мм, широчина плюс 66 до 2 004 мм и височина плюс 19 до1 745 мм, междуосието е удължено с 42 до 2 975 мм.
Външен дизайн в един нов за BMW X моделите внушителен и ясен език на формите. Мощно моделирани повърхности, прецизни линии. Голяма бъбрековидна радиаторна решетка на BMW с обща рамка, впечатляваща странична линия и динамична линия на покрива, триизмерно оформени задни светлини.
Интериор с особено висококачествено и модерно излъчване благодарение на по-фините материали, хармоничното оформление и иновативното управление.
Целенасочена индивидуализация чрез BMW xLine и М спортния пакет, както и специфичните за модела предложения на BMW Individual
BMW Лазерните фарове с Адаптивни LED светлини се предлагат като опция. Изразително оформление на фаровете със специфично Х-образно разделяне на лещите в типичния за BMW Лазерните светлини син цвят.
Първият модел на BMW с опционални 22-инчови джанти. При въвеждането на пазара ще се предлагат М алуминиеви джанти с двойни спици и BMW Individual алуминиеви джанти с този размер.
При въвеждането на пазара новото BMW X5 ще се предлага с четири варианта на двигателите: новоразработен V8 бензинов двигател с 340 кВт/ 462 к.с. при BMW X5 xDrive50i (не се предлага в Европа), редови шестцилиндров бензинов двигател с 250 кВт/ 340 к.с. при BMW X5 xDrive40i (среден разход на гориво: 8,8 –8,5 л/100 км; СО2 емисии: 200 – 193 г/км)* и два редови шестцилиндрови дизелови двигателя с 294 кВт/400 к.с. при BMW X5 M50d (среден разход на гориво: 7,2 – 6,8 л/100 км; СО2 емисии: 190 – 179 г/км)* респективно 195 кВт/265 кВт при BMW X5 xDrive30d (среден разход на гориво: 6,8 – 6,0 л/100 км; СО2 емисии: 179 – 158 г/км)*. Всички агрегати се оборудват с най-модерни системи за пречистване на отработените газове включително бензинов филтър за твърди частици респективно SCR катализатор и отговарят на нормата за вредни емисии EU6d-TEMP. Серийна осемстепенна трансмисия Steptronic.
Серийно интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive с ново управление за оптимизиране на ефективността и подаване на повече мощност към задните колела. Задният диференциал с блокаж осигурява осезаемо повишаване на пъргавината, сцеплението и стабилността на пътя при ускорение на излизане от завои и други динамични ситуации при шофиране.
Първият BMW X модел с опционален офроуд пакет. Въздушно окачване на предната и задната ос, защита на дъното отпред и отзад, както и специфични индикатори на арматурното табло и контролния дисплей. Избираните чрез натискане на бутон 4 режима на шофиране повлияват на височината на каросерията, както и на управлението на BMW xDrive, DSC, трансмисията и характеристиката на педала на газта за оптимални настройки при шофиране по пясък, скали, чакъл или сняг.
Сериен Динамичен контрол на амортисьорите с амортисьори с електронно управление. Нови, предлагани за пръв път за BMW X модел системи на окачването: въздушно окачване на предната и задната ос с възможност за промяна на височината на автомобила с до 80 мм. Интегрално активно кормилно управление, Адаптивно М окачване Professional с активна стабилизация срещу наклоняване.
Представената за пръв път концепция на индикаторите и управлението BMW Live Cockpit Professional е серийна. Модернизация на системата за управление iDrive с напълно дигитално арматурно табло и 12,3-инчов контролен дисплей. Ясни графични изображения и ниска, насочена към управление с докосване структура на менютата за бърз достъп до настройките и функциите. Ситуативните индикации с възможност за индивидуализиране осигуряват на водача подходящи информации в точния момент.
Повишен комфорт на управление благодарение на мултимодалното ползване на тъч дисплея, контролера, гласовите команди и BMW Управлението с жестове.
Ново поколение на BMW Head-Up дисплея с увеличена до 7 х 3,5 инча площ на проекцията, оптимизирани 3D графики и допълнително съдържание.
Опционалният трети ред седалки (вероятно ще се предлага от декември 2018 г.) предлага две допълнителни места за седене, комфортно качване и слизане благодарение на електрическото наклоняване напред на седалките от втория ред.
Разделен на две части заден капак, с опционалната система за комфортен достъп е възможно безконтактно отваряне и затваряне на двата елемента. Автоматичната щора на багажника може да се скрива електрически в товарния под (вероятно ще се предлага от декември 2018 г.). Вместимостта на багажника може да се увеличава от 645 до 1 860 литра.
Нова серийна кожена тапицерия Vernasca и опционална кожена тапицерия BMW Individual Merino, всяка от тях се предлага в по 4 цвята.
Нови опции за максимален уют в интериора: мултифункционални седалки с масажна функция, четиризонова автоматична климатична инсталация, подгряване на подглавниците, поставки за напитки с охлаждане и подгряване на средната конзола, панорамен стъклен покрив Sky Lounge с увеличена с 23% остъклена площ, пакет Ambient Air за ароматизирано на интериора, озвучителна система Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound (вероятно ще се предлага от декември 2018 г.), развлекателна система за задните места Professional с 10,2-инчови тъч дисплеи (вероятно ще се предлага от декември 2018 г.).
Новаторски, представени за пръв път опционални стъклени апликации за оформения по нов начин селектор на трансмисията, контролера, бутона Старт/Стоп на средната конзола и бутона за управление на озвучителната система.
Телефонията с безжично зареждане позволява безжично зареждане на съвместимите мобилни телефони. BMW Display ключ с индикатор за информации за статуса на автомобила и управление на функциите.
Нов вариант на опцията Вътрешно осветление включително Welcome Light Carpet в зоната за качване и Dynamic Interior Light с пулсиращо осветление на арматурното табло при входящо телефонно повикване, както и контур и дръжка за отваряне на врата, отворена при работещ двигател.
Иновативна гама от асистиращи системи с категоричен напредък по пътя към автоматизираното шофиране: Асистент за шофиране Professional включително модернизирани Активен контрол на скоростта с функция Stop & Go, Асистент за завиване и водене в лентата, Предупреждение при смяна на лентата и при напускане на лентата, Защита срещу страничен удар, помощ при избягване на препятствие, предупреждение при напречен трафик, предупреждение за предимство и при движение в насрещна лента.
За пръв път се предлага Асистент за аварийно спиране, който при необходимост самостоятелно спира автомобила и го насочва към ръба на пътното платно.
Асистент за паркиране с автоматично надлъжно и странично водене, новият асистент за движение на заден ход поема въртенето на волана при движение назад по курса, по който автомобилът е преминал преди това на преден ход на дистанция до 80 метра. Асистентът за паркиране Plus допълнително със Surround View, Top View, Panorama View и Remote 3D View.
Пълна гама от услуги на BMW ConnectedDrive. Пълна свързаност между автомобила и дигиталните устройства на клиента чрез личния асистент за мобилност BMW Connected. BMW Digital Key позволява достъп до автомобила и стартиране на двигателя чрез смартфон. Предупреждение за опасности благодарение на свързаността с други автомобили на BMW. Актуализация на софтуера „over the air“. Интеграция на Microsoft Office 365 и Skype for Business.
Варианти на модела при старта на продажбите:
BMW X5 xDrive40i:
Редови шестцилиндров бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,
работен обем: 2 998 см3,
мощност: 250 кВт/ 340 к.с. при 5 500 – 6 500 об/мин, максимален въртящ момент: 450 Нм при 1 500 – 5 200 об/мин,
ускорение [0 – 100 км/ч]: 5,5 сек,
максимална скорост: 243 км/ч,
среден разход на гориво*: 8,8 – 8,5 л/100 км,
СО2 емисии*: 200 – 193 г/км, норма за вредни емисии: EU6d-TEMP.
BMW X5 xDrive50i (не се предлага в Европа):
V8 бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,
работен обем: 4 395 куб. см,
мощност: 340 кВт/462 к.с. при 5 250 – 6 000 об/мин,
максимален въртящ момент: 650 Нм при 1 500 – 4 750 об/мин,
ускорение [0 – 100 км/ч]: 4,7 сек.,
максимална скорост: 250 км/ч,
среден разход на гориво*: 11,6 л/100 км,
СО2 емисии*: 264 г/км.
BMW X5 xDrive30d:
Редови шестцилиндров дизелов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,
работен обем: 2 993 куб. см,
мощност: 195 кВт/265 к.с. при 4 000 об/мин,
максимален въртящ момент: 620 Нм при 2 000 – 2 500 об/мин,
ускорение [0 – 100 км/ч]: 6,5 сек.,
максимална скорост: 230 км/ч,
среден разход на гориво*: 6,8 – 6,0 л/100 км,
СО2 емисии*: 179 – 158 г/км, норма за вредни емисии: EU6d-TEMP.
BMW X5 M50d:
Редови шестцилиндров дизелов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic,
работен обем: 2 993 куб. см,
мощност: 294 кВт/400 к.с. при 4 400 об/мин,
максимален въртящ момент: 760 Нм при 2 000 – 3 000 об/мин,
ускорение [0 – 100 км/ч]: 5,2 сек.,
максимална скорост: 250 км/ч,
среден разход на гориво*: 7,2 – 6,8 л/100 км,
СО2 емисии*: 190 – 179 г/км, норма за вредни емисии: EU6d-TEMP.
*Всички данни за динамичните характеристики, разхода на гориво и емисиите са предварителни
Данните за разхода на гориво, емисиите на СО2 и разхода на електроенергия са измерени в съответствие с Европейската директива (EC) 715/2007 във версията, валидна за този модел. Цифрите се отнасят за превозно средство с базова конфигурация в Германия и показаният диапазон отчита различния размер на избраните колела и гуми и опционалното допълнително оборудване и могат да се променят по време на конфигурацията.
Данните за автомобилите, означени с (*), вече са измерени на базата на новия тестов цикъл WLTP и са преизчислени обратно към NEDC за сравнимост на автомобилите. При тези автомобили изчисляването на данъците и другите свързани с автомобилите данни, които (също) са базирани на емисиите на СО2, могат да са различни от указаните тук данни.
СО2 спесификациите за ефективност са измерени в съответствие с директива 1999/94/EC и Pkw-EnVKV в актуалната им версия и за класификация ползват данните за разхода на гориво и СО2 емисиите на NEDC.
Повече информация за официалния разход на гориво и специфичните СО2 емисии на нови автомобили можете да получите от брошура, разпространявана безплатно от дилърите на BMW.
swdfw
преоблякъл не Илия.. пак в тия.