Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Нювил наказа Toyota в Испания

17.10.2021 14:15
Нювил наказа Toyota в Испания

Битката за титлата ще се реши в последния кръг след второто място на Еванс

Тиери Нювил (Hyundai) спечели рали „Каталуня“, единайсети предпоследен кръг във WRC. Това бе втора победа за белгиеца през сезона, но битката за титлата остава единствено между пилотите на Toyota Себастиан Ожие и Елфин Еванс. Преди финалната надпревара в Италия седемкратният шампион има аванс от 17 точки при максимални 30 за уикенд.

Рали „Каталуня“ стартира по перфектен начин за Еванс, който след сутрешните отсечки в петък имаше аванс от 7,9 секунди спрямо Нювил. При вторите минавания обаче белгиецът вдигна осезаемо темпото и след три етапни победи излезе начело.

Тази тенденция се запази и в събота, когато Нювил отвори аванс от 16,4 секунди, а Еванс вече мислеше единствено за това дали Дани Сордо (Huyndai) ще му направи услуга и ще спечели битката с Ожие за третото място.

Именно двубоят между Ожие и Сордо запази до последно интригата на рали „Каталуня“. Нювил и Еванс закараха своите автомобили до закрития парк, докато техните съотборници натискаха до последно. На финала Сордо се качи заслужено на подиума, след като спечели четирите неделни отсечки, включително и „пауърстейджа“.

Ожие остана четвърти както в крайното класиране, така и във финалния етап, в който завърши на три десети зад Еванс. Спечелените три бонус точки за британеца и второто място в крайното класиране го доближиха на 17 от Ожие преди финалния старт на „Монца“ в края на ноември.

Шампионът за 2019 г. Ойт Танак катастрофира още в петък и не можа да се върне в надпреварата по системата „Рали 2“ заради тежките поражения по шасито на заводския Hyndai. Това позволи на Кале Рованпера (Toyota) да се изкачи до пета позиция в крайното класиране.

Такамото Катсута (Toyota) и Адриан Фурмо (M-Sport Ford) също имаха близки срещи с мантинелите около Салу за разлика от Гъс Грийнсмит (M-Sport Ford), който в последното състезание на навигатора си Крис Патерсон завърши шести. Зад него челната десетка допълниха двамата пилоти на Hyundai 2C Competition Оливер Солберг и Нил Соланс, победителят във WRC 2 Ерик Камили (Citroen C3 Rally2) и Николай Грязин (Skoda Fabia Rally2 Evo). 

Претендентът за титлата във втората по сила категория Мадс Йостберг (Citroen C3 Rally2) спука гума още в петък, което го прати едва на четвърта позиция във WRC 2. Това означава, че кръг преди края пропусналият рали „Каталуня“ Андреас Микелсен (Skoda Fabia Rally2 Evo) остава недостижим в челото на класирането. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Рали „Монца“, което отново ще постави финала на сезона във WRC, стартира на 18 ноември.

Коментари
comments powered by Disqus