Японската компания е на 8-о място сред топ 100 на най-скъпоструващите марки
Toyota е най-скъпият автомобилен бранд вече за 11 години подред. Нещо повече, за изминалата година цената на бранда е скочила с 11% и е оценена на 42,392 млрд. долара. В рейтинга на всички световни марки Toyota се нарежда на 8-о място, като отстъпва пред такива гиганти Apple, Google, Coca-Cola, Microsoft. Годишният рейтинг за цената на брандовете е съставен от компанията Interbrand.
На второ място като стойност сред автомобилните брандове се оказва Mercedes-Benz (на 10-о място в общия рейтинг), в топ-100 на най-скъпите брандове влизат още автомобилните марки BMW (11-о), Honda (20-о), Volkswagen (31-во място), Ford (39-о), Hyundai (40-о), Audi (45-о място), Nissan (56-о), Porsche (60-о), Kia (74-то ), Chevrolet (82-ро ) и Land Rover (91-во място).
В сравнение с миналата година ситуацията не се е променила коренно: тримата лидери остават както преди. Toyota се е придвижила нагоре с 10 места и в крайна сметка заема 8-о място в общата класация, Mercedes-Benz и BMW са подобрили класирането си с една позиция нагоре. От топ 100 тази година отпада Ferrari, която през миналата година заемаше 98-о място, но броят на автомобилните компании в рейтинга не се е променил, а в списъка обаче се появява Land Rover, който през 2013 г. не е бил в първата стотица.