В момента производителят предлага Q7 за 59 700 евро, Q8 трябва да струва над 64 000 евро
Шефът на Audi Руперт Щадлер потвърди още през януари 2015 старта на Audi Q8. На автомобилното изложение в Детройт 2017 беше представен концептът Audi Q8, който дава конкретна перспектива за старта на SUV Coupé в средата на 2018 година. Сега успяхме да уловим Q8 на тестовите обиколки на Нюрбургринг като прототип SQ8.
Mercedes има, BMW от доста време е стъпил със SUV купе в горния клас. Audi досега нямаше. Това ще се промени с Q8, който ще се конкурира с Mercedes GLE Coupé и BMW X6.
Audi Q8 ще стъпи на пазара през 2018
Новият Audi Q8 се базира на платформата на новото Audi Q7 и ще има приблизително същите размери като пълноразмерен кросоувър (5,02 метра дължина, 2,04 метра широчина и 1,70 метра височина). Обаче Audi Q8 има само две единични седалки отзад, така че той е един четириместен автомобил. Специално за пазарите в Китай, Близкия изток и САЩ Audi Q8 ще бъде много търсен.
В сравнение с донора на платформата Q7, линията на покрива пада надолу. Изключително плоска и в същото време много широка е С-колоната и силно издадените подкалници над колелата. Предната част на студията прави впечатление с осмоъгълната решетка с единична рамка, която е значително по-широка, отколкото в серийните модели на Audi. Концептът Q8 има изключително широка радиаторна решетка и достигащи до средата фарове.
Audi Q8 със сумарна мощност 330 кВт
Под предния капак на студията тупти 3,0-литров TFSI, който генерира мощност от 333 к.с. и максимален въртящ момент от 500 Нм. Е-двигателят доставя допълнителни мощност от 100 кВт и 330 Нм. Електрическият мотор е интегриран в осемстепенната автоматична трансмисия посредством разделителен съединител. Системната мощност е 330 кВт и 700 Нм. Инженерите от Инголщат твърдят, че прототипът Audi Q8 вдига 100 км/ч за 5,4 секунди.
Максималната скорост е 250 км/ч. Разходът според NEFZ е 2,3 литра на 100 километра, а CO2 емисиите - 53 грама на километър. Серийните Q8 ще се задвижват от конвенционалните двигатели от палитрата на Q7. По отношение на окачването, Q8 ще бъде с пневматично окачване с контролирано демфериране. Мощността на двигателите се предава към четирите колела от осемстепенна автоматична трансмисия. Audi ще произвежда модела от 2018 г. в Братислава.
SUV Coupé като SQ8
Серийният Q8 ще бъде коронована с модел SQ. Audi SQ8 ще се задвижва от палитрата двигатели на Q7, т.е. четирицилиндровият V8 турбодизел с мощност от 435 к.с. и 900 Нм както и от SQ7 и SQ8 - поне когато става дума за европейските пазари. За Съединените щати и Китай Audi вероятно ще разчита на мощен бензинов плъгин хибрид. Там се залага на комбинацията от 449 к.с. и 700 Нм на трилитровия V6 с електрическия мотор от новото Audi A8 E-Tron.
В момента Audi предлага Q7 за 59 700 евро, Audi Q8 трябва да струва над 64 000 евро. SQ7 е на разположение срещу 91 900 евро, а цената на SQ8 вероятно ще започне от около 96 000 евро.