Продажбите на електромобила стартират най-напред в Норвегия, цената е 33 416 евро
Пътно поведение като на бензинов двигател и цена под 40 000 евро, това е Ampera-e, с която Opel прави невероятно атрактивна оферта. Лошото е само, че в Германия няма да стъпят много от тези автомобили, защото електромобилът може да бъде купен само при определени условия.
По информация на Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung Opel не може да изнася достатъчно екземпляри от Ampera-e. Ако частните клиенти сега си поръчат Ampera-e, те ще могат да я получат не по-рано от 2018 или дори през 2019. Освен това не при всеки дилър на Opel е възможно, а само при един от 44-те агенти в Германия. Според мнение на търговците агентите ще получат общо 400 автомобила. Но дори и тази цифра е твърде голяма, говори се за 100 автомобила.
Тест драйв през юни 2017
При запитване Opel дава същия отговор както през април: в Германия електрическият автомобил ще се продава от 44-ма партньори на Opel, които са обучени да дават консултации и да извършват обслужване. First Edition на Ampera-e може да бъде закупена само от комиисионерските агенции, предимно само на лизинг. Освен това по вътрешна информация „Opel пуска следващите седмици онлайн система за резервация, където клиентите ще могат сами да заявят е- автомобила". А от юни 2017 Ampera-e ще бъде на разположение за тест драйв при определени дилъри. Големите клиенти могат да си поръчват директно от Opel. Opel все още не е обявил, колко автомобила ще бъдат доставени в Германия или в Европа. В момента се водят преговори за повече екземпляри.
Продажбите стартират най-напред в Норвегия
Продажбите на Ampera-e стартират най-напред в Норвегия, като там цената на автомобила възлиза на 33 416 евро. От декември 2016 досега Opel е успял да привлече повече от 4000 заявки. В Германия Ampera-e ще се продава от есента и ще струва 39 330 евро, а след приспадане на премията за околната среда от 4380 евро (2000 евро от държавата, 2000 евро от Opel, 380 евро по-нисък размер на ДДС) цената за клиента става 34 950 евро.
За първите клиенти на Ampera-e Opel предлага едно лимитирано издание First Edition. Напълно оборудваният модел е боядисан в цвят металик, предна камера с определяне на дистанцията и разпознаване на пътни знаци. Освен това на борда има и камера за задно виждане, включително асистент за запазване лентата на движение, асистент за движение назад и автоматично паркиране. Към това се присъединява и коженият салон с отопляем волан, отопляеми седалки отпред и отзад, 17-цолови алуминиеви джанти. IntelliLink-e-ифотеймънт както и Opel OnStar гарантират комуникацията, а музикалната уредба Bose-Sound спомага за оброто настроение. Opel Ampera-e First Edition струва 44 060 евро, след приспадане на валидната до 30 юни 2019 премия за опазване на околната среда крайната цена става 39 680 евро.
Избрани търговци ще продават Ampera-e
Ampera-e е плод на съвместната разработка с Chevrolet Bolt, който вече е на пазара в САЩ и за него GM дава реален пробег от 383 км (след признатите EPA- цикли, които не допускат рекупериране).
Едно сравнение, BMW i3 след ъпдейтване на батерията на 30 кВтч според NEFZ реализира пробег от 300 км. Според VW, след актуализацията през пролетта e-Golf има същия пробег. Когато Opel стъпи на пазара през есента той ще бъде с 520 км.
380 км действителен пробег
С повече от 380 км пробег в реални условия от стандартните електрически автомобили се нарежда 4,17 метра дългият Opel, особено след като заработят 400-те станции за бързо зареждане, по информация на федералното правителство в края на 2017, тогава той ще бъде в състояние за 30 минути да се зареди и ще може да измине още 150 километра.
За пълното зареждане на 60 кВтч батерия вероятно ще бъде необходима цяла седмица. Разбира се, не могат да се очакват някакви кой знае какви постижения на мощността: електрическият мотор осигурява 360 Нм и 204 к.с. Мъникът, тежащ около 1,6 т, ускорява от нула до 50 км/ч в рамките на 3.2 секунди, а междинния спринт от 80 до 120 приключва само след 4,5 секунди. Времето за стандартния спринт е 7,3 секунди. Максималната скорост обаче е ограничена до 150 км/ч.
На пътниците на Ampera-e не липсва пространство. Със своите 4.17 метра, Ampera-е е с 18 см по-дълъг от i3. Неговата двойно по-голяма 60 кВтч батерия е намерила място на пода на возилото с 2,6 м пространството между осите, което осигурява не само относително балансирано разпределение на теглото от 46 към 54 (отпред), но също така и просторен интериор.
Качвайки се вътре, установяваме достатъчно място
Благодарение на 1,59 м височина качването става по-лесно. Позиционирането на компактния е-мотор в пода осигурява достатъчно пространство и свобода на движенията. Главите и раменете също се радват на простор. Благодарение на високото положение на седалките, водачът се радва на добра видимост напред, докато страничната панорама е възпрепятствана от широките B и С колони и тясното задно стъкло.
Краката имат достатъчно свобода на движение, тъй като подът е плосък и централната конзола е тясна. Скоростният лост е изместен назад, тъй като не се налага често да се ползва, като се има предвид автоматичната система на електрическото задвижване. Също и жабката отзад добре пасва. iPad- е виси високо горе, на място може да се зарежда, разбира се, има и подвижна масичка за малки предмети. Воланът е изключително удобен за управление.
Дигиталният инструментариум пред волана със светещо лого лесно се разчита, сензорният екран на централната конзола е доста стилен, докато пластмасата около него по-малко. Под централния сензорен екран са разположени конвенционалните бутони и контролерите за климатика, които вече познаваме от Insignia.
Седящите отзад пътници на Opel Ampera-e се радват на завидно място за краката
Отзад седалките за тримата пътници са разположени също доста високо, но независимо от това главите имат достатъчно въздух. Ако двама възрастни седнат на външните места, седящият в средата ще разполагат с място подобно на средната седалка в икономична класа на самолет. Но в замяна на това, на пространството за краката би завидяла всяка авиокомпания по света. Дори 2-метровите пътници не трябва да се допират с гърба на предните седалки; те имат особено тънка конструкция, но пък благодарение на тапицерията на пружиниращата пластмасова основа предлагат на пътниците комфортно пътуване. Много високите само ще трябва леко да си наведат главата, когато слизат от автомобила.
Дизайнът на торсионната греда на задната ос позволява дълбочина в багажника и така той поема 381 литра. Подвижният под изравнява нивото с ръба на товарене и сгънатите задни седалки, след което двуместния E-Opel може да натовари 1270 литра. Покривалото на товарното пространство може да намери приложение при ветровито време. Но впечатлението за качеството е много по-добре, в сравнение с прототипа от Париж. Седалките изглежда са доста по-удобни, въпреки пружиниращите плочи на облегалките, кожата добре се вписва. Нашата демонстрационна кола имаше отопление дори на задната седалка.
Навигационна система липсва, защото Intellilink инфотейнмънт системата кореспондира със системите на смартфоните Apple Carplay и Android. Дали затова или поради доста често спохождащия ни проблем с паднала батерия на телефона, инженерите са предвидили отпред и отзад по два USB жакове.
Бордовата мрежа позволява на Opel Onstar да направи спешни повиквания, като и осигурява достъп до Интернет чрез Wi-Fi хотспот, на седем устройства.
Ampera-e първоначално няма да има дигитално огледало за обратно виждане. В Bolt системата от камери осигурява видимостта назад. Неговият образ в Bolt се показва също и в огледалото за обратно виждане, допълнителни камери допълват образа и с изображенията на 360 градусовото наблюдение.
Предните фарове на Ampera-e са LED.
Технически характеристики Opel Ampera-e
Основна цена 39 330 евро
Външни размери: дължина x широчина x височина 4164 x 1854 x 1594 мм
Обем на багажника VDA от 381 до 1274 литра
Мощност 150 kW / 204 к.с. (360 Нм)
Максимална скорост 150 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч 7,30 секунди
Ивайло
Кога ще се научите каква е разликата между цифра и число?! Учи се още в първи клас. Не знаете елементарни понятия, а пишете за нови технологии. Разбирам да беше сайт за шеф и кройка, а то ....