Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Astra OPC: Двигателят

10.05.2012 17:08

Турбокомпресорният двулитров двигател с директно впръскване и мощност 280 к.с. разполага с 400 Нм въртящ момент.

Четирицилиндровият бензинов двигател с най-висок въртящ момент на европейския пазар произхожда от Opel. Изцяло алуминиевият агрегат с турбокомпресорно принудително пълнене, директно впръскване на горивото и работен обем 1998 см3  на Astra OPC не само разполага с максимална мощност от 280 к.с., но и с литров въртящ момент от 200.2 Нм/л. Това е най-високият литров въртящ момент от всички конкуренти – по-висок дори от този на спортен автомобил. Стойността му от 400 Нм се постига при 2450 об./мин и се запазва на това ниво до почти 5000 об./мин, което гарантира отличната еластичност на мотора.

Инженерите на Opel са извършили сериозни промени по съществуващия двулитров турбодвигател с директно впръскване на Insignia, добавяйки му още една доза спортен дух и допълнителна мощност. Изцяло новата всмукателна система дава възможност турбокомпресорът да поеме максимално количество свеж въздух. Турбокомпресорът сам по себе си е конструктивно променен с използване на нови компоненти, за да се осигури по-голямо налягане и да се запази надеждността му дори при повишеното натоварване.

Налягането на сгъстения въздух нараства значително още при около 1400 об./мин, в резултат от което подаването на газ води до незабавен ефект и мощна тяга. Максималното налягане на пълнене е увеличено до 1.5 бара – стойност, която е с 25 процента по-висока от тази на използваният в Insignia агрегат.

Плътен и агресивен звук

Мощен автомобил като Astra OPC се нуждае от адекватна изпускателна система, която да съответства на емоциите на автомобилния ентусиаст. Затова генерирането на подходящия плътен и агресивен звук също е било във фокуса на инженерите при разработването на Astra OPC.

Специално търсена е и приликата с последната Astra – най-вече, когато водачът ускорява от средни към високи обороти. Този ефект е особено забележим, когато става дума за смяна от трета на четвърта предавка при ускоряване.  

Намаляване на разхода с 12%

Astra OPC, която се предлага със Start/Stop технология като част от стандартното оборудване, изразходва 8.1 литра на 100 километра, съответстващи на стойност на  CO2 от 189 г/км. Това са изключително конкурентни нива за този сегмент от спортни модели. В сравнение с предишния модел (221 г/км, 9.2 л/ 100 км), CO2 емисиите и разходът на гориво са по-ниски съответно с 14 и 12%. Динамичното купе ускорява от нула до 100 км/ч за 6.0 секунди.

Преди да започне серийното производство на модифицирания двигател на Astra OPC, агрегатът е преминал серия от високо натоварващи тестове. В Astra OPC той е бил подложен на тест за издръжливост, като автомобилът е изминал 10 000 километра на Северната отсечка на Нюрбургринг в състезателно темпо – еквивалент на 180 000 километра пробег в нормални пътни условия.

Коментари
comments powered by Disqus