Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Corsa 1.3 CDTI: Малко, но от класа

22.05.2015 14:54

Представителят на Opel в малкия клас се държи като много по-голям автомобил

За своите 32 години Corsa преживя различни стилистични трансформации, търсейки вкуса на своето време. Ако линиите на създадената от Ерхард Шнел Corsa A се събираха в остри ъгли със спортни очертания и дори заимствани от състезателните автомобили врязани уширения на калниците подчертаваха този дух, наследникът й Corsa B не само се подчини на поривите на 90-те за по-плавни форми, но и залитна силно към женската част от населението. С Corsa C Opel потърси по-неутрална визия, а последвалата я D запази пропорциите й, но стана по-изразителна. И ето, пред нас е новата Corsa E, която трябва да отговори на порива на времето си и да продължи популярността на модела, реализиран вече в 12,5 милиона броя. Няма как да не откриеш в силуета на автомобила чертите на предшественика, от който новият модел е наследил базовата си архитектура. Инженерите на Opel очевидно са получили задачата да намалят до минимум необходимите разходи за преоборудване на поточните линии и да се придържат към вече утвърдени производствени схеми, но е безспорно, че са направили максимално възможното, за да създадат икономически ефективен, но и много по-добър автомобил. Ако ще си служим със стандартното определение за автомобилна платформа, включващо и ходовата част, трябва да приемем факта, че новата Corsa не използва платформата на предшественика, но ако искаме да сме обективни, ще отбележим, че базовата й конструкция е запазена. Новата стилистика е възприела нещо от облика на Adam, но екипът на Марк Адамс определено е успял да придаде достатъчна самостойност на модела. Corsa със сигурност притежава необходимия за един автомобил от този сегмент чар с насочените си като за целувка устни и големите си изразителни очи, както и със сексапилните си задни части. Това създание обаче все пак е автомобил – и тъкмо с автомобилните си качества далеч превъзхожда своя предшественик.

Тих мотор и комфортно поведение

Тестовият автомобил е малко странна комбинация от динамичните форми на купе и практичността на дизеловия мотор. Силуетът на покрива може и е вълнуващ, но това си има цена – със сигурност качването на задните седалки и обзорът назад не са сред силните качества на този модел. Ако не се фокусираме дълго върху тях, а потеглим, може би известно време ще си задаваме въпроса какъв двигател има под предния капак. Дизеловата машина звучи доста по-приглушено от очакваното, а инженерите наистина са свършили отлична работа по намаляването на генерирания от изцяло преработения двигател шум – във всички оборотни режими той е много по-тих от предшественика си. Изпитваният автомобил е с мощност от 95 к.с., но изборът включва и версия със 75 к.с. – и в двата случая с петстепенна трансмисия. Има възможност по-мощната версия на мотора да се поръча с шестстепенна предавателна кутия, която в България парадоксално е и по-евтина. Странен е също фактът, че според спецификациите на производителя оборудваният с шестстепенна трансмисия вариант има по-висок разход, по-бавно ускорение до 100 км/ч и по-ниска максимална скорост…

Може би това се обяснява с избора на предавателни числа на петстепенната трансмисия – на практика нашата дизелова Corsa с 95 к.с. рядко се нуждае от шеста предавка. Петата е достатъчно дълга за да осигури тишина в автомобила и при магистрална скорост (в Германия) от 180 км/ч, за което принос има не само двигателят, и но и новата конструкция на ходовата част. И още нещо, за което инженерите могат да бъдат похвалени – въпреки че мощността от 95 к.с. на хартия изглежда доста скромна, а въртящият момент от 190 Нм не обещава спонтанни приливи на мощ, на практика двигателят осигурява приятно придвижване и динамика, която в никакъв случай не може да бъде окачествена като слаба и е предостатъчна в градския трафик. Ако шофирането е по-смирено, истинската награда идва на бензиностанцията – вярно е, че изписваният от производителя комбиниран разход от 3,3 литра едва ли може да бъде постигнат в каквито и да било условия, но е вярно и че при икономично шофиране в продължение на много километри може да се поддържа средно ниво от 4,0 литра на 100 км (разходът в теста бе 5,2 л/100 км, но той включва и движение с висока скорост). Фактите определено опровергават мита, че в малките автомобили дизелът няма бъдеще. Не толкова категорично стоят нещата с инфо-развлекателната система Intellilink с централен монитор, която служи като радио и може да възпроизвежда приложения на смартфона, като например навигация. Тя обаче повече ще се хареса на младите хора, докато по-възрастните могат да си поръчат и конвенционален радиоприемник.

Отлично качество и солидно изработен интериор

Самият интериор е чисто изработен, с качествени материали и заедно с управлението на функциите е на нивото на по-големите модели на марката. Голямото предимство на малкия Opel пред конкуренцията е арсеналът от системи за асистенция, по-голямата част от които черпят информация от интегрираната във вътрешното огледало предна камера. Сред тях са системите за предупреждение при опасност от удар отпред и за непреднамерено напускане на лентата, както и за разпознаване на пътните знаци. Към това се добавят и други полезни функции, като асистент за паркиране и предупреждение за наличие на автомобил в мъртвата зона. Всичко това работи чисто и безупречно и е още една причина пътниците да се чувстват като в по-голям автомобил.

Последното е валидно в максимална степен и за ходовата част. С напълно нова конструкция, в теста окачването радва с чудесна работа и способности за изглаждане на неравностите, което е особено важно за нашите пътища, усещането на кормилното управление е приятно и осигурява сигурно поддържане на зададената траектория. Разбира се, малката Corsa не може да се мери с комфорта на голямата Insignia, но все пак в настройките и геометрията инженерите са постигнали почти перфектен баланс между нужното за комфорт и за динамика. Единствено при теста с максимално натоварване (475 кг) Corsa си позволява някои недостатъци при преминаване през по-големи неравности.

ОЦЕНКА

Каросерия
+ Солидна изработка, много простор за пътниците на първия ред седалки, компактния външни размери
– Ограничен обзор от мястото на водача, което затруднява маневрирането в тесни пространства, високо собствено тегло, малко място на втория ред седалки, сравнително малък багажник

Комфорт
+ Отлични седалки отпред, приятен комфорт на возене, ниско ниво на шумовете в купето
– Неудобни задни седалки

Двигател/силово предаване
+  Култивиран и икономичен дизелов двигател, добре настроена трансмисия,
–  Липсва шеста предавка

Поведение на пътя
+  Сигурно пътно поведение, множество асистиращи системи, добри спирачки
–  Тромава водимост

Разходи

+  Разумна цена

Текст: Георги Колев, Хайнрих Лингнер
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus