Топмоделът на марката Opel - Insignia OPC с 325 к.с. и двойно предаване - вече се предлага и с шестстепенна автоматична предавателна кутия. На българския пазар версиите с новата трансмисия стартират от 36 130 евро за седана, хетчбекът е на цена от 36 530 евро, а Sports Tourer се предлага за 37 480 евро, като и трите цени са ДДС.
Контролният модул на адаптивната трансмисия е в комуникация с мехатронната ходова част FlexRide, която адаптира функциите на амортисьорите и на някои други системи съобразно с желанията на водача. Водачите на OPC могат да избират между режима Standard, който предлага общо съчетание от параметри на ходовата част, подходящи за всекидневно шофиране, и режим Sport, при който окачването се „втвърдява”, което спомага за намаляване на наклона на шасито при динамично шофиране. При избор на режим OPC кормилното управление става по-директно, реакцията на подаването на газ е по-остра, а ходовата част преминава към настройки за изключително динамично шофиране. За да се допълни спортния характер на атмосферата, всички прибори на арматурното табло се осветяват в червено.
Програмата на превключване на автоматичната трансмисия на OPC се настройва така, че да създава повече удоволствие от шофирането и се адаптира към условията на движение при стандартния и спортния режими. При режим OPC тя става още по-безкомпромисна: превключването се извършва в зоната на максималните обороти при динамично ускоряване, а при интензивно прилагане на спирачно усилие, например при намаляване на скоростта преди завой, се извършва бързо преминаване към по-ниски предавки.
Динамичните качества, разходът на гориво и нивата на емисии на версиите с новата трансмисия на практика са идентични с тези при автомобилите с механична предавателна кутия. Автоматичните версии на Insignia OPC ускоряват от 0 до 100 км/ч в диапазона от 6.3 до 6.6 секунди, а максималната скорост за всички е ограничена на 250 км/ч. Разходът на гориво и емисиите на CO2 в комбиниран цикъл с новата предавателна кутия са съответно 10.7 л/100 км и 251 г/км (седан и хечбек) и 11.0 л/100 км и 259 г/км (Sports Tourer).
Както при всички OPC модели новата трансмисия е преминала през отделна тестова програма. В случая тя включва високоскоростен пробег от 10 000 километра на Северната дъга на пистата „Нюрбургринг“ с цел оптимална и прецизна настройка. Подобен режим на натоварване води до 18 пъти по-голямо износване на агрегатите и компонентите на автомобила. Това означава че тестовете са равностойни на изминаването на около 180 000 километра по стандартни пътища.
“Клиентите ни често отбелязваха, че биха желали в офертите ни да фигурира и версия с автоматична трансмисия,” отбелязва Михаел Майер, продуктов маркетинг директор на Adam Opel GmbH. “Така че ние се съобразихме с това желание и вече предлагаме в гамата на Insignia OPC нова възможност – при това на изключително изгодна цена.”