Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Insignia Sports, Skoda Superb: Големи дизелови комбита

25.01.2021 17:56

Просторни, луксозни и икономични комби модели, които не взривяват семейния бюджет

С разточителен вътрешен простор, мощни дизелови мотори и голям радиус на действие Opel Insignia Sports Tourer и Skoda Superb Combi кандидатстват за ролята на семейни транспортни совалки. Кой има по-добри шансове?

Наясно сме, че днес автомобилните пътешествия в чужбина не се котират особено високо. Но все някога хората отново ще се отправят на път – пък дори и в рамките на Германия разстоянието между два града на северната и на южната граница е над 960 километра. За подобни пробези без пауза за зареждане собствениците на електромобили могат само да мечтаят, но тези големи дизелови комбита – според ниските разходи по екомаршрута от по 5,0 л/100 км – могат да изминат наведнъж цели 1240 (Opel) и дори 1320 километра (Skoda). Дори с по-високия среден разход в теста (6,6/6,9 л/100 км) двата модела покриват разстояния от над 900 км. 

И всичко това – заедно с цялото изобилие от място, комфорт и темперамент, познато при Insignia Sports Tourer от 2017 и при Superb Combi от 2015 г. насам. Миналата година голямата Skoda беше основно обновена и днес се предлага с по-мощен двулитров TDI мотор (EA288 evo) с 200 к.с., но тук участва с предишните 190 к.с. Моделът на Opel обаче се е явил на теста направо от студиото за фейслифт, екипиран под предния капак с върховия дизел със 174 к.с. Иначе най-важните промени са подсилената предна част с матрични LED светлини и камерата за заден ход с предупреждение за напречен трафик. 

Въпреки по-малката си мощност дизелът на Opel повишава въртящия си момент забележимо по-рано, но преминава доста по-неангажирано през средните оборотни диапазони. Моторът на Skoda се нуждае от почти 2000 об./мин, за да размаха боздугана на тягата, но след това го прави доста по-мощно. Това малко нехармонично разгръщане на мощността почти не бива смекчено от трансмисията с два съединителя, която обаче успява умело да заглади турбодупката. Все пак седемстепенната предавателна кутия в тестовия автомобил не нервира със сътресения, а сменя предавките съвсем гальовно. При това за повече уют често проспива момента за реакция и превключва на по-ниска предавка едва след красноречиви команди с десния крак. 

Автоматичната трансмисия с хидравличен преобразувател на Insignia е подредила първите пет от общо осемте си степени доста нагъсто – така че благодарение на малките скокове се получава почти непрекъснат силов поток към предните колела. Не чак толкова равномерно това се осъществява при движение с потегляне и спиране в градски трафик, където автомобилът трябва да бъде удържан със силно натискане на спирачката, понеже моментът на пълзене при задвижващия тракт е доста силен. Ако отпуснете рязко спирачката и настъпите газта, буквално подскачате напред. Но въпреки че плавното стартиране на светофар изисква известен усет, автоматикът успява да извлече най-доброто от малко уморения и почукващ дизел на Opel – например по-нисък с 0,3 л/100 км разход в теста.

Skoda: по-ефективно използване на пространството

Както би могло да се очаква, Superb нанася ответен удар при сравнението с оглед на класическите достойнства на едно комби. Съотношението е 660 към 560 л багажен обем при вдигнати задни облегалки и 1950 към 1665 при сгънати седалки отзад – тук посланието е доста еднозначно. Независимо дали става дума за обем на багажника, за място пред краката или за вътрешната широчина отзад – Skoda неизменно води, и то при по-малка с 12 см външна дължина. Към това се прибавят практични детайли, като двуетажният под на багажника, както и различни мрежи, фиксатори на багажа и сепаратори на багажното пространство, чиято задача е всичко да остава на мястото си. 

Почти всички тези благини обаче се предлагат срещу доплащане и така гъвкавост придобива не само автомобилът, но и цената му. Все пак интериорът демонстрира изцяло високо ниво на качеството и материалите, като малко повечето твърда пластмаса по вратите или не чак толкова чистите сглобки по арматурното табло със сигурност не правят Insignia да изглежда много по-зле. При това тя предлага отзад малко повече място над главите, разделяща се на три задна облегалка и по-голям полезен товар. 

Лесно за усвояване управление на функциите

Когато в модела на Opel заемете мястото вляво отпред, веднага ви прави впечатление приятно дълбоката позиция на седене. Седалките с печата на AGR (Акция „Здрав гръб”) осигуряват превъзходна опора и благодарение на изтеглящата се опора за бедрата предлагат много комфорт дори за хора с голям ръст. Управлението на климатика също се осъществява лесно чрез физически бутони вместо през централния сензорен екран, който изглежда почти леко изгубен в просторната кабина на Insignia. В замяна на това той реагира на командите бързо и без запъване, държи структурата на менютата в обозрими рамки и серийно възпроизвежда функциите на собствения ви смартфон посредством Apple CarPlay или Android Auto. Head-up дисплеят с добра рязкост на прожектиране е част от заслужаващия препоръка пакет Ultimate (1452 евро).

Голямото комби на Skoda снабдява водача си с информация само през прекалено ниско монтирания централен екран и аналоговите контролни уреди. Предлаганото по желание виртуално арматурно табло (380 евро) прави автомобила малко по-дигитален, но радиалната скала се запазва, а тя не се чете идеално нито в цифров, нито в аналогов вид. Доста меките, напомнящи канапе седалки на Superb са монтирани по-високо, отколкото в модела на Opel, но предлагат достатъчно опора. 

Като цяло Skoda не интегрира чак толкова водача в автомобила, а по-скоро го възкачва на капитански мостик. От това положение тъчскрийнът изисква боравене с усет. Той отчасти реагира на командите малко спънато, но логиката в структурата на менютата е разбираема и без IT диплома. За управлението на климатичната инсталация има класически бутони, а асистентите на водача могат да бъдат включвани и изключвани чрез меню посредством бутони на волана. 

Не спазва лентата както трябва

Когато предлаганите по желание системи за спазване на лентата бъдат задействани на  магистрала, моделът на Skoda блуждае малко нерешително между ограничителните линии, докато асистентът в Insignia действа съвсем строго и коригира посоката с бързи движения на волана. Освен това тук правят впечатление малко по-силните аеродинамични шумове и адаптивното окачване, което не прави голяма разлика между трите режима Tour, Standard и Sport. При това обаче автомобилът преминава плътно и сигурно по неравностите и завоите, остава задълго неутрален и импонира с яката захапка на спирачките си. В комбинация с добре настроената кормилна уредба с линейни характеристики това позволява на Insignia да преминава с почти пет км/ч по-бързо през двете смени на лентата и да изпреварва Superb на шосе с много завои.

По това време в чешкия модел можете да се наслаждавате на извънредно плавните реакции на допълнително предлаганите адаптивни амортисьори. На магистрала ходовата част нежно люлее своя екипаж над вълни и фуги по настилката, но в мекия режим Comfort вълнението става с един-два бала по-силно. На зле поддържани второстепенни пътища Superb се движи със значителни колебания на каросерията и за разлика от във висша степен неутралната Insignia има склонност към леки реакции при отнемане и подаване на газ в завой. Кормилната уредба е достатъчно прецизна, но не предлага обратна връзка с предния мост. 

Във върховата си версия Ultimate моделът на Opel струва в Германия с 1000 евро повече от участващия с ниво Style представител на Skoda, но в замяна на това предлага значително по-богато оборудване, както и извънредно справедливо калкулирани екстри и допълнителни пакети. Но въпреки че Skoda губи няколко точки в раздела за разходи, тя успява да защити докрай своята преднина от оценките за качества – преди всичко с по-доброто оборудване за мултимедия и подпомагане на водача. Това не е драма за Insignia, която в това сравнение успешно се профилира като по-динамичното и по-икономичното комби за дълги пътувания. 

Заключение

1. Skoda Superb Combi 2.0 TDI Style (457 точки)
Най-вече превъзходството по отношение на асистентите за безопасност и комфорт донася на Superb не съвсем категорична победа. Моделът съчетава много комфорт и място в едно балансирано, но отчасти тромавичко цяло. 

2. Opel Insignia ST 2.0 Diesel Ultimate (449 точки)
Insignia пък идеално съчетава динамика и комфорт – благодарение на върховата си ходова част и бърза автоматична трансмисия. И този автомобил предлагамного място, но с не толкова добро оползотворяване на пространството, не толкова тих мотор и не така изпипани детайли като при Skoda. 

 

Текст: Карл Новак
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus