Авангардната концептуална студия Opel Monza ще отбележи своята световна премиера в рамките на Международното автомобилно изложение във Франкфурт (12 - 22 септември, дни за пресата 10 и 11 септември), но днес изпълнителният директор на Opel д-р Карл-Томас Нойман очертава първите щрихи на тази вълнуваща концептуална разработка.
"DRIVE!2022 представлява ясна стратегия за бъдещето на Opel като компания и автомобилна марка," отбелязва д-р Нойман. "Тя покрива цяла палитра от конкретни области и елементи, a по отношение на бъдещето на нашите модели, ни сме обединили всички наши основни цели в едно цяло, отразено в концептуалния Opel Monza. Това е нашата визия за бъдещето на марката Opel и защитава нашите основни ценности – германско инженерно майсторство и прецизност, съчетани с въодушевяващ дизайн и технологични нововъведения, приложими в реалния живот. Концепцията Monza пренася тези елементи в бъдещето, демонстрирайки ясна и перспективна визия и отразявайки ги в реалността със свежо вдъхновение и кристална яснота. Tози автомобил е студия, която ще има дългосрочно въздействие върху следващото поколение модели на марката Opel."
Концептуалният модел Monza – началото на следващото поколение мобилност от Opel
Концептуалният модел Monza е демонстрация на всичко онова, което клиентите на марката Opel могат да очакват в бъдеще. Студията се фокусира върху две големи теми, които ще се превърнат в основен приоритет в работата на повече от 6 000 инженери, техници и дизайнери в централата на компанията в Рюселсхайм върху новите модели на фирмата – ефективност и свързаност с околния свят и глобалната мрежа. Концептуалният модел Monza демострира превъзходна ефективност със своята цялостна архитектура, както и с използваните в нея материали, както и по отношение на аеродинамиката и авангардното решение на силовия тракт. Що се отнася до решенията, осъществяващи връзката на автомобила със света и с глобалната мрежа, той предлага уникални по рода си възможности, отбелязващи качествен скок в разработката на модерните инфоразвлекателни системи.
Концептуалният модел Monza е забележително по-нататъшно развитие на дизайнерския език на Opel. За да изрази видимо и в пълнота стремежа на марката Opel за повишаване на ефективността, концептуалната студия отразява еволюцията във философията на дизайна на Opel под мотото на обединението на пластичната артистичност и германската прецизност в изпълнението с линия на каросерията, демонстрираща усещане за лекота и атлетичност вместо за чиста мускулна мощ.
Ударението, поставено върху дизайна става видимо в оформлението на предната част на студията. Ниската стойка с плавни линии, ясно очертаните форми на предния капак и впечатляващото изпълнение на светлините се обединават, придавайки на автомобила допълнителна доза ярка самоувереност. Допълнително развити и емблематични за марката Opel теми по отношение на дизайна също са включени в цялостната осанка на концептуалния модел – типичният надлъжен ръб върху предния капак например се е сдобил с подчертана триизмерност и по този начин е доста по-добре изразен, докато напречната хромирана лайстна, носеща емблемата на Opel, вече се извива нагоре с малки чупки в краищата. Двете характерни “остриета” под предните светлини също допринасят за динамичния чар на студията. Като цяло, концептуалният модел Monza притежава лек, атлетичен външен вид, създаващ впечатление за ефективност, вдъхновение и страхотно удоволствие зад волана.
Привлекателната динамика на моделите на Opel винаги е била свързана неразривно с функционалността и в това отношение концептуалният модел Monza отдава дължимото на първообраза в лицето на Opel Monza Coupé, произвеждан в периода между 1978 и 1986 година. При него също са съчетани елегантна, динамична стилистика и интелигентни, функционални решения, предоставящи удобства за водача и пътниците. Приликите между двата автомобила изпъкват в елементи от дизайна като големите остъклени площи и ниско разположената линия на долния ръб на прозорците.
Оригиналното издание на Monza е първият сериен автомобил на пазара, използващ цифрови показания на арматурното табло, а концептуалният модел Monza продължава да развива тази новаторска тема. Моделът представя авангардни технологии, разкриващи бъдещите възможности пред инфоразвлекателните системи и възможностите за мобилна връзка със света и глобалната мрежа, демонстрирайки как автомобилите от марката Opel от следващите поколения ще се обръщат към нуждите на едно тясно взаимообвързано и споделящо общество. Tе ще дадат възможност за развитие на модерна индивидуална мобилност, която ще излезе извън рамките на класическото удоволствие от шофирането.
Opel Experimental GT – началото на студиите с поглед в бъдещето за изложението IAA
Авангардният концептуален модел Monza е последният в поредицата студии, отправящи поглед в бъдещето и предназначени за изложението IAA, която започва през 1965 година със зашеметяващия Opel Experimental GT. По онова време, Opel е първият европейски автомобилен производител, който създава концептуална студия и я представя пред широката публика на голямо автомобилно изложение – с невероятен успех. Experimental GT е източник на неподправен ентусиазъм сред медиите и посетителите на изложението и се превръща в начална точка за бъдещите премиери на концептуални модели, които да демонстрират новаторски идеи и бъдещи технологични разработки в гамата на марката. Студиите на марката Opel през 60-те години на миналия век се превръщат в толкова голям успех, че впоследствие всички европейски конкуренти започват да разработват и представят по изложенията свои собствени разработки.
"С концептуалния модел Opel Monza ние правим нашето автомобилно бъдеще осезаемо още днес," отбелязва изпълнителният директор на Opel Нойман. И за да налее още малко гориво в огъня на любопитството към качествата на най-новата студия на компанията от Рюселсхайм преди световната й премиера, той допълва - "Сега не мога да навляза в детайли относно дизайна на вътрешното пространство на концептуалния модел Monza и по-специално за начина, по който авангардните технологии в него ще променят усещането за шофиране и удоволствие на пътя. В същото време обаче, мога да ви гарантирам, че от какъвто и ъгъл да го погледнете, напредничавият дизайн на студията и перфектните пропорции на каросерията й ще накарат хората да се обръщат след нея. В същото време това са само видимите с просто око проявления на съществената част от студията, която е още по-впечатляваща, но е скрита под формите на каросерията. Бих препоръчал на всички да ни посетят на щанда на Opel на изложението IAA и да хвърлят поглед към вълнуващото бъдеще на марката Opel!"
Silver Lion
Ето и цитати от Опел Клуб България инженерни трикове за борба с ръждата които могат да са полезни за 6 000 те инженери :-) дравейте! Ще споделя тук как поддържам своя 25 годишен Опел без ръжда. От ляво и от дясно чувам, че единственият недостатък на опелите била ръждата. Има даже и вицове по темата. Но истината е, че и животно ако само го храниш и го експлоатираш, без грижи за него, ще "ръждяса". Първото нещо, като купих моя Опел Кадет преди 8 години беше да отворя вратите (да махна корите) и да намацам вътре обилно с отработено масло. Същото нещо направих с праговете - пълня ги с маслото, което ми остава като отпадък след смяна на масло. Ето как става: Спирам колата на наклон, с предницата напред. Колкото по-голям наклона, толкова по-добре. Пълня лозарската пръскачка с маслото, което източвам при смяната. Махам й дюзата за да пръска надалече. Целта е да се впръска под налягане маслото, за да стигне навсякъде. Махам тапата на задния калник (на Кадета си има тапа за целта, която открива отвор към праговете) като за удобство можете да демонтирате колелото. Впръсквам масло докато протече отвсякъде. За целта наръсете преди това дървени стружки да попият маслото или спрете колата на открито място. Повтаряте същата процедура и от другата страна и с предните калници. Като свършите пръскачката се измива лесно и безпроблемно с малко бензин. Достатъчно е това да се прави на 3-4 години и ви гарантирам, че ще оборите всичките митове за ръждата и Опела. Не ви коства нищо като пари, освен 15-на минути време. Защото тази кола си го заслужава - икономична, надеждна, проста, лесна за обслужване и непретенциозна.
Silver Lion
6 000 инженери, техници и дизайнери в централата на компанията в Рюселсхайм борещи се с ръждата хахах ще падна от смях
Silver Lion
Дано само тези 4 милиарда напечатани от Федералния резерв на САЩ долари за Опел и Дженерал Мотърс помогнат поне малко в борбата на Опел срешу най добрия приятел и неотменен спътник на Опел, ръждата хахах