В световната класация японската компания се нарежда на шесто място
Английската брандова консултантска агенция Interbrand публикува класация на най-скъпите марки в света. Сред 14-те автомобилни марки, представени в изследването, първото място заема Toyota.
Цената на японската компания специалистите изчисляват на 49, 048 млрд. долара. Тази цифра е с 16% повече, отколкото през миналата година. В общата световна класация марката Toyota се нарежда на шесто място.
На второ място сред автомобилните марките е BMW. Цената на баварския бранд се оценява на 37,212 милиарда долара (+9%). През 2015 г. в общата класация BMW се нарежда на 11-о място. Трети е Mercedes-Benz (36,711 млрд.), с подобрен показател със 7%. В генералното подреждане германската марка се намира в 12-о място.
Четвърта е Honda, оценена на 22,975 милиарда долара (+6%). В общото класиране японската марка се намира на 19-о място. Пети сред автомобилните марки е Volkswagen, който заема 35-о място. Неговата цена експертите на Interbrand оценяват на 12,545 милиарда долара (-9%).
Най-скъпите марки в света анализаторите определят Apple (170 276 милиарда долара), Google (120 314 млрд. долара) и Coca-Cola (78 423 милиарда долара). Следва да се отбележи, че шест от десетте най-високо оценени марки в света, според консултантската марка Interbrand, представляват технологичния сектор.