Стойността на японската компания е оценена на 37,8 милиарда долара
Американското списание Forbes за пореден път публикува списък на 100-те най-скъпи марки в света. Сред марките, представени в изследването, автомобилните марки са само 13. Най-скъпата от всички е Toyota, която се класира на осмо място в общото класиране. Нейната стойност се оценява на 37,8 милиарда долара. В сравнение с резултатите от 2014 г. цената на японската марка е увеличена с 21%.
На второ място сред автомобилните производители e BMW (16-о място в класацията). Експертите оценяват стойността на баварската марка на 27,5 милиарда долара. Трета е Honda при цена от 22,6 млрд. долара (-3%). В генералното класиране японската марка се нарежда на 23-то място.
Четвърти е Mercedes-Benz (22,5 милиарда евро). Това число е с 3% по-нискоо в сравнение с миналата година. В общото подреждане германската марка заема 24-то място. Пета сред автомобилните марки е Audi, която е позиционирана на 39-о място. Експертите оценяват марката на 12,80 милиарда долара (+ 1%).
Най-скъпата марка в света, според анализаторите, е Apple (145,3 милиарда долара). Според изданието стойността на марката за годината се увеличи с 17% - до 145,3 милиарда долара, и това число е по-голямо от всяка друга компания най-малко два пъти. Второто място в престижната класация заема компанията Microsoft (марката е оценена за 69,3 милиарда долара ), трета е Google (65,6 милиарда долара), а четвърта - Coca-Cola (56 милиарда долара), пета пък е IBM (49,8 милиарда долара).