Скандалите около надпреварата не свършват, а напротив - изглежда тепърва започват с представеното днес "крайно" класиране за родния шампионат.
Екипажът на Престиж рали тим Петър Гьошев и Димитър Спасов (Mitsubishi Lancer Evo 9) беше обявен за победител в рали „България“ в класирането за националния шампионат. Това става четири дни след края на състезанието, белязано за пореден път от скандали с родните представители.
Крайното за момента подреждане запазва първоначално обявения си вид, но в него остават нередностите и противоречащите си с правилника решения, които някои от пилотите вече заявиха, че ще атакуват с контестации.
Втората позиция остава за Тодор Славов (Renault Clio R3), който се оказа единственият изряден българин в надпреварата. Зад него първата петица допълват Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000), Крум Дончев (Peugeot 207 S2000) и Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo 9), чието присъствие в класирането поражда най-много въпроси.
Тримата отпаднаха в състезанието, но продължиха участието си по валидната за Световния, но не и за българския шампионат система супер рали. За да останат в класирането, техните резултати са зачетени от Съдийската колегия по системата „ре-старт“. За нея обаче в правилника на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) изрично пише, че „за националния рали шампионат системата ре-старт не е валидна и няма да се прилага“.
На това основание някои от класираните в зоната на точките пилоти като Тихомир Стратиев, Турал Метков, Спас Видаркински, Йордан Божич и Филип Игов заявиха намерението си да подадат контестации. Така решението за класирането от рали „България“ вече ще бъде прехвърлено към Спортния трибунал на федерацията.
Разпределението на точките от състезанието е от изключителна важност, защото до края на сезона има само още два сигурни кръга от четири в календара - „Сливен“ и „Твърдица“. С победата си край Боровец Гьошев вече е много близо до шампионската титла с аванс от над 10 точки пред Дончев и 20 спрямо Илиев.
Ако резултатите на двамата не бъдат зачетени, тогава пилотът на Престиж рали тим ще има нужда само от класиране в точките, за да стане шампион за първи път.
„Знаех, че съм победител още от събота следобед", коментира Гьошев пред auto motor und sport. "Такава беше уговорката ни – състезанието за българските екипажи да приключи с втория ден. В рали „България“ директорите на надпреварата се сменяха по-често и от гумите. Сега вече сме много близо до титлата, а конкурентите ни се опитват всячески да стопят преднината ни. Дори сега се носят слухове за организирането на рали „Хеброс“ с тази цел, което вече напълно беше изпаднало от календара“, завърши той.
boro
Ха-ха, и Дракона се е заел да спасява Хеброс. 80 километра рали за мамините синчета. Пълен смях!
анонимен
И после цирковото изкуство у нас западало... Няма такова нещо! :)
анонимен
Няма време, бе пич - това да не е да направиш баница!
анонимен
Ще има Хеброс.Владо Илиев,ако не успее да накара Виваком да спонсорира, ще си продаде апартамента за да има това рали.Татините отново са на ход.Същата история като Данчони на времето .
анонимен
Стари Столици ще има...
анонимен
Хеброс окончателно отпадна тази година. Сливен обаче остава. За Стари столици и Твърдица не се знае...
анонимен
Дано да го има Хеброс! Това ще е много хубава новина за нас, феновете!