Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 3008/5008: Френска мода

04.06.2021 11:11

Peugeot обнови своите кросоувър модели 3008 и 5008 в средата на техния моделен живот

Не може да има съмнение, че марката Peugeot направи истински удар в десетката със своя модел 3008. С комбинацията от индивидуален и отличаващ се отдалеч дизайн, модерни задвижващи, асистиращи и инфо-развлекателни системи, както и високо качество на материалите и екстравагантен стил в интериора, 3008 за кратко време успя да реализира завиден брой продажби на редица пазари, включително и в България. 5008 от своя страна, който от самото начало беше замислен като седемместен дериват на 3008 и предлага впечатляващи показатели за обем на вътрешното пространство, също намери завиден брой купувачи. Макар че популярността и на двата модела продължава да е на високо ниво, от френската компания решиха да освежат 3008 и 5008, с което те стават още по-модерни и по-конкурентоспособни.

По-изискан дизайн

Както подобава, първото нещо, по което могат да бъдат разпознати обновените 3008 и 5008, са промените по дизайна. Най-забележими и съществени са измененията в оформлението на предната част, която сега се откроява с оформена по специфичен дизайнерски маниер предна решетка и преливащи по естествен път в очертанията й фарове, чиито контури също са претърпели сериозни изменения. Цялостната визия на двата автомобила сега изглежда не само по-съвременна, но и по-благородна отпреди, прибавяйки повече финес към излъчването на 3008 и 5008.
По сходен начин въздействат и модификациите по интериора, който в по-високите нива на обзавеждане предлага стилни декоративни повърхности от алкантара или дървесина в областта на таблото и панелите на вратите. Характерната за марката ергономична концепция е съхранена, тук нововъведенията са съсредоточени в последната версия на дигиталното табло i-Cockpit и разширената функционалност на инфо-развлекателната система. Мястото е в изобилие, като на особено много простор се радват пасажерите в по-големия 5008, задната част на чийто салон е напълно съпоставима със семеен ван както като обем, така и като функционалност.

Изменена е също структурата на нивата на оборудване, които сега са по-прегледни и по-ясно диференцирани отпреди и могат лесно да бъдат надградени с допълнителни пакети.

Две хибридни версии за 3008

По отношение на задвижването и двата модела предлагат доста широк асортимент от предложения, като за 3008 клиентите имат избор и между два Plug-in хибрида, първият от които с 225 к.с. и предно задвижване, а вторият с 300 к.с. и единственото в гамата на двата модела двойно предаване. Бензиновите варианти са с три и четири цилиндъра, съответно с 1,2 и 1,6 литра обем, а дизелът при 3008 е само един – представеният неотдавна нов агрегат на концерна PSA с кубатура 1,5 л и мощност 130 к.с. Тъй като 5008 като цяло е насочен към хора с по-традиционен тип настройка, а и положително по-често ще се използва като автомобил за дълги преходи и ваканции, засега той няма да се продава в хибридни модификации, но затова пък за разлика от 3008 може да бъде поръчан с двулитров дизел със 180 к.с. и 400 Нм, който независимо от нестихващите опити да бъдат демонизирани работещите по принципа на самовъзпламеняването двигатели е най-енергичното, най-хармонично, и не на последно място, най-ефективно задвижване за 5008 – разходът му на гориво е само незначително по-висок спрямо този на 1,5-литровия му събрат, а разликата в динамиката и тягата е огромна.

Текст:
Божан Бошнаков
Снимки: Peugeot България

Коментари
comments powered by Disqus