Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 308 SW THP 130: Ново амплоа

18.09.2014 06:01

Комби моделът на базата на новото Peugeot 308 е едно класическо френско комби – в най-добрия смисъл на това понятие

Общото между актуалното издание на Peugeot 308 SW и неговия предшественик на практника се свежда до непромененото означение на модела – всичко останало е или напълно ново, или осезаемо променено. Новият модел е по-лек със 140 килограма, по-просторен е отвътре, предлага значително по-добра функционалност, но най-същественото е, че отново причислява Peugeot към производителите на едни от най-атрактивните комбита в компактния клас.

Стилистиката на автомобила следва чертите на моделното семейство 308 и се отличава по-скоро с дискретна елегантност, отколкото с предизвикателност и ексцентризъм. Удължаването на междуосното разстояние с 11 сантиметра определено се е отразило благотворно на пропорциите на каросерията: силуетът на 308 SW изглежда източен, а преходът на линиите е още по-плавен, отколкото при хечбека.

Класически френски стил

Не се оставяйте да бъдете заблудени обаче, че вътрешната функционалност е пожертвана за сметка на външната привлекателност. Напротив – зад задните седалки се крие огромен товарен отсек с номинален обем 610 литра, а при сгъване на задните облегалки (едновременно с което седалищните части на задните места потъват в пода) обемът може да бъде повече от удвоен. Възможностите за конфигуриране на вътрешното пространство според индивидуалните нужди са богати, практичните детайли и местата за предмети са в изобилие, мястото в салона също е повече от задоволително. Опционалният панорамен стъклен покрив носи допълнителна светлина в купето и без съмнение ще се окаже любима „екстра” на много от хората, ползващи този автомобил, изработката е чиста, качеството на вложените материали изглежда на високо ниво –изобщо атмосферата в интериора създава приятно усещане за спокойствие и комфорт. Добре е човек да съхрани това усещане и когато се наложи да привиква към определени ергономични особености в този автомобил – като например малкия волан с изнесени над него контролни уреди (част от информацията на които често остава скрита) или пък работата с големия сензорен екран, от който се управляват почти всички възможни функции в автомобила (включително климатичната инсталация и дори настройките на самия дисплей). Специално последното споменато решение изисква доста време за привикване и на моменти определено отвлича вниманието на водача от пътната обстановка – наличието на отделни бутони за част от най-важните функции определено би улеснило всекидневното боравене с автомобила.

Пъргав и култивиран трицилиндров двигател

По отношение на новия бензинов 1,2-литров трицилиндров не се налага никакво привикване – модерният агрегат с турбопълнене работи неочаквано култивирано, набира обороти с подчертана лекота, има мощна тяга и като цяло може да се определи като една от най-добрите машини от своя вид, които компактният клас може да предложи към момента. Подобно на повечето свои конкуренти, разработени по принципите на даунсайзинга, и този трицилиндров мотор показва не съвсем еднозначно представяне по отношение на разхода на гориво – при смесен цикъл на шофиране консумацията му е около 7-8 на сто, което е разумна, но не и рекордно ниска за класа стойност. При оптимални условия и малко повече старание от страна на водача обаче разходът действително се доближава до показателите, обявени според Евростандарта и спада до малко над 4 л/100 км.

На пътя французинът се държи по начин, който приляга на нрава му – преминаването през неравности е комфортно, но същевременно ходовата част е достатъчно стегнато настроена, за да не допуска неприятно люлеене. Поведението в завой е достатъчно сигурно и предвидимо, макар че малкият волан и директно настроената кормилна уредба на моменти карат управляемостта да се усеща по-нервна, отколкото е в действителност.

Заключение

308 SW предлага на почитателите на френските комбита точно това, което те биха искали да притежават - добър комфорт, изобилие от практични решения, спокоен характер и изразена индивидуалност. Размерите на вътрешното пространство са сред най-добрите в класа, функционалността също е отлична - с изключение на някои ергономични недостатъци. Трицилиндровият бензинов турбомотор е култивиран, еластичен и пъргав, доставяйки истинско удоволствие от шофирането, но постигането на наистина нисък разход е възможно единствено при оптимални условия - в нормалното ежедневие консумацията му е на разумни, но не и рекордно ниски нива.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus