От около година насам Toyota SUV модел, който се позиционира малко под RAV4. Първи впечатления от Corolla Cross
SUV моделите продължават да се купуват като топъл хляб на практически всички съществени автомобилни пазари по света. Toyota Corolla от своя страна продължава да бъде един от най-успешните модели в световен мащаб, макар все още да залага на по-скоро класическа концепция. Какво може да се случи, ако на платформата на един от най-добре продаваните автомобили в света бъде направен SUV? Резултатът е пред нас, нарича се Corolla Cross и честно казано пазарният му успех изглежда абсолютно гарантиран - точният продукт на точната марка, появил се в точното време.
Corolla Cross се задвижва от петото поколение хибридно задвижване на пионера при разработването и прилагането на този тип технология. Дълият около четири и половина метра SUV разполага с лека и ефективна батерия, а цените му започват от 70 000 лева за версията 2.0, като за разлика от голяма част от преките конкуренти, тук има и модификация със задвижването на четирите колела, доплащането за която е 5000 лева спрямо стандартната версия с предно предаване. Дали 4х4 задвижването е необходимо или не, зависи изцяло от предпочитанията на купувача, но определено е добре, че има възможност за поръчването му, тъй като това определено разширява функционалността на автомобила.
152-те к.с. на двулитровия атмосферен бензинов двигател и 83-те киловата на електромотора създават обща системна мощност от 197 к.с., трансмисията е безстепенна. Трябва да признаем, че средният разход на гориво в теста от 6,6 литра на сто километра е наистина добро постижение за бензинов автомобил с такива размери. Динамичните показатели – 7,8 секунди за спринта от място до 100 км/ч и електронно ограничена на 180 км/ч максимална скорост – би трябвало да задоволят потребностите на един средностатистически купувач на автомобил от този сегмент.
Впечатлението за качество в интериора като цяло е добро, радващо впечатление прави сравнително консервативната ергономична концепция с достатъчно на брой класически бутони и превключватели за най-важните и най-често използвани функции. Просторът е на средно за категорията ниво, седалките специално отпред са удобни за дълги преходи. Оборудването е богато и трудно ще остави неизпълнени желания.
На пътя Corolla Cross печели симпатии повече със сигурност, предвидимост и приятен комфорт, отколкото с динамични амбиции - и това приляга чудесно на общия замисъл на модела. Неравностите от различен тип биват преодолявани спокойно и сравнително гладко, страничното накланяне на каросерията в завоите остава в съвсем приемливи граници, стабилността по магистрала не дава поводи за недоволство. Нещото, което на моменти дразни слуха, е типичното за хибридните задвижвания на Toyota шумно форсиране на ДВГ при по-сериозно настъпване на газта, което се комбинира с доста "гумено" като усещане ускорение, но това е ефект, който познаваме от куп други модели на марката, тоест човек или свиква с него и го приема, или не.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Corolla Cross е модел, който несъмнено ще допадне на феновете на Toyota и вече жъне сериозни пазарни успехи. Автомобилът съчетава добро оборудване, модерен дизайн, добра ергономия, умерен разход на гориво, солидна изработка, за радост на мнозина има и опция за двойно предаване. По отношение на спирачките, функционалността и багажния обем има какво още да се желае, същото важи и за маниерите на задвижването - шумът при форсиране не е за всеки вкус. Цената не е ниска, но изглежда оправдана с оглед на предлаганата себестойност и солидната екипировка.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ахим Хартман