Първи километри зад волана на новото дизайнерско комби на французите
Peugeot вече предлага на пазара комби версията на 508 и продължава философията на вече познатия вариант на модела – тук дизайнът може да бъде описан всякак, но не и като обикновен или незабележим. Каросерията е висока едва 1,42 метра, което е с цели шест сантиметра по-малко в сравнение с предшественика. Към това следва да прибавим познатата вече агресивна предна част, гарнирана с плавно снишаваща се назад линия на покрива, лишени от рамки тесни странични прозорци и атлетична задна част с потъмнени светлини. Няма спор – този автомобил излъчва динамика още когато е в покой. По своя замисъл Peugeot 508 SW е много повече Shooting Brake, отколкото класическо комби.
Красив и все пак практичен
С респект можем да кажем, че това изискано комби на Peugeot е не само елегантно, но и достатъчно функционално: ако не броим не съвсем удобния достъп до задните места заради снишаващия се покрив и ниското монтиране на седалките, това си е едно наистина функционално комби. Peugeot предлага на клиентите си повече от задоволителен товарен обем, който в зависимост от положението на задните седалки варира между 530 и1780 литра – тези стойности са на висотата на Opel Insignia Sports Tourer (560–1665 литра) и Mazda 6 Kombi (522–1664 литра). Ръбът на товарене е висок едва 63 сантиметра, а ъгълът на отваряне на задния капак е радващо голям. Разделителната мрежа и системата за укрепване на товара са част от серийното оборудване и са много удобни.
Спецификите при ергономичната концепция на интериорите на Peugeot с малък волан и разположени над него контролни прибори са добре известни – това е решение, което човек или харесва, или не. И в зависимост от физическите особености на водача, то може да бъде удобно – или пък не. Въпрос на вкус и на лични въгледи – чисто и просто човек е добре да се запознае лично с i-Cockpit преди да се реши на покупка на подобен автомобил, за да разбере как се „погажда“ с нетрадиционната подредба. Факт е обаче, че подобно нестандартно изпълнение придава на автомобила ярка индивидуалност, която подхожда и на нрава на 508, и на марката като цяло. По отношение на качеството на вложените материали и изработката трудно може да има две мнения – те са на наистина добро ниво. Регулируемите в множество посоки комфортни седалки също заслужават само добри думи.
Комбинацията от 1,6-литровия бензинов турбодвигател със 180 к.с. и осемстепенен автоматик е добър компромис между цена, динамика и удоволствие от шофирането. Даунсайзинг агрегатът има солидна тяга още от ниските обороти, звучи доста дискретно и при нужда може да осигури на учудващо лекия за размерите си автомобил много добро ускорение, а автоматикът с хидравличен преобразувател на въртящия момент e дело на японската компания Aisin и върши работата си напълно задоволително.
Типичен френски комфорт
По отношение на ходовата част още стандартното изпълнение на окачването прави впечатление с добър комфорт, а предлаганите като опция адаптивни амортисьори съчетават още по-успешно приятната возия с добра управляемост, давайки на водача по-богат избор от възможности за настройка на автомобила спрямо личните си предпочитания.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова, Peugeot