Зад волана на най-мощния сериен модел в историята на Peugeot
508 PSE е едно много интересно явление в гамата на Peugeot. Това е най-мощният сериен автомобил в историята на марката, както и най-скъпият представител на настоящата й продуктова гама. Едновременно с това той залага на модерна задвижваща концепция в унисон със съвременните тенденции към електрификация - 508 PSE e plug-in хибрид с 360 конски сили системна мощност и двойно предаване. Звучи обещаващо, няма спор.
По принцип сме свикнали да свързваме plug-in хибридите най-вече с ефективност, тишина и спокойствие, макар че вече има достатъчно примери, показващи повече от ясно, че този тип технология може да носи както изключителен лукс на задвижване, така и забележителни динамични показатели. В случая на 508 PSE имаме работа с един 1,6-литров бензинов ДВГ с 200 к.с. и два електромотора - един на отпред с мощност 81 кВт, и един на задния мост със 83 кВт и 166 Нм, който обуславя работата на двойното задвижване. Резултатът са 360 конски сили мощност и 520 нютонметра максимален въртящ момент - доста впечатляващи показатели за новото творение на Peugeot Sport, които обаче имат насреща си собствено тегло на автомобила от почти два тона.
Когато го карате в града или не сте твърди напористи с десния крак, 508 PSE се държи като класически хибрид - потеглянето почти абсолютно винаги е само на ток, електрическият пробег в реални условия е около 40 километра, а максималната скорост, при която автомобилът може да се движи само с помощта на електрическото си задвижване, е 140 километра в час. Тягата е уверена и равномерна, а автомобилът показва типичния и за останалите варианти на 508 финес в маниерите си. Обстановката в интериора също е подчертано изискана, като спортните гени на автомобила са подчертани от редица допълнителни стилистични акценти като карбонови апликации, широка употреба на алкантара, контрастни елементи в сигнално жълт цвят и т.н.
Ходовата част се справя доста добре с абсорбирането на различните типове неравности по настилката, акустичният комфорт е много добър - дотук можем да обобщим, че 508 PSE е един отлично направен спортно-елегантен модел от горния сегмент на средния клас. Той обаче има и друга страна, за която говори наперената, едва ли не нападателна външност с раздути брони, големи вентилационни отвори и всевъзможни спойлери и допълнителни аеродинамични елементи, включително масивен дифузор. Е, четирите внушително изглеждащи накрайника на изпускателната уредба са откровено бутафорни и стоят малко пресилено с оглед на реалностите под предния капак, но пък изглеждат добре - в случая това е по-важното.
В спортен режим и при достатъчен заряд на високоволтовата акумулаторна батерия PSE изважда наяве най-доброто от двата си типа задвижване, а пътното поведение се променя драстично в посока спортна управляемост. Неслучайно моделът идва с гуми Michelin Pilot Sport 4S - автомобилът може да постига забележителна предвид теглото си поведение в завоите и в определени случаи дори показва известна "палавост" със задната си част - Peugeot Sport очевидно са вложили доста старание и инженерни умения, за да доставят удоволствие на водачите с по-горещ темперамент.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Peugeot 508 PSE е може би повече спортно-елегантен модел за бързо шофиране, отколкото спортен автомобил. Независимо от това обаче, способностите му за динамично шофиране изобщо не са за подценяване, а управлението му определено доставя удоволствие. Моделът печели симпатии с ярката си индивидуалност и своя изискан характер - цената тук очевидно няма как да бъде определящ фактор.
Текст: Божан Бошнаков