Бъдещите автомобили на марката ще запазят спортното си излъчване, но ще носят бизнес характер
Новият шеф на Lotus Жан-Марк Гал заяви, че бъдещите автомобили на марката ще запазят спортното си излъчване, но ще носят бизнес характер.
Говори се, че марката ще разработи и произведе нов седан и SUV модел в рамките на следващото десетилетие, като част от засекретения план за трансформация на новия шеф на компанията Жан-Марк Гал, бивш кадър на Peugeot.
Първоначално идеята изтече от малайзийски сайт, който твърди, че е посветен в тайните на Lotus, но в ексклузивно интервю пред Autocar Гал потвърди, че идеята наистина е поставена на масата.
„След като стана ясно, че работещите в групата Lotus ще трябва бъдат съкратени с една четвърт, което е много тъжно и жалко, необходимо е да променяме дружеството чрез намаляване на разходите в краткосрочен план”, сподели Гал, който първоначално беше привърженик на рязко увеличаване на продажбите на трите съществуващи модели на Lotus - Elise, Exige и Evora, като производителят ги направи още по-добри, а междувременно да разшири дилърската си мрежа.
„Ще видите много нови варианти на познати вече модели на Lotus през следващите девет месеца, а дори и повече - през следващите две години”, подчерта той. „Нашите автомобили ще бъдат по-бързи, по-добре направени и по-удобни за използване, но ние ще продължим нашата връзка с Toyota като партньор на двигатели, така че колите ще бъда много надеждни и лесни за притежаване”.
Въпреки това в по-дългосрочен план Гал смята, че не вижда причина защо основните ценности на Lotus като лекота, динамични качества и уникален стайлинг да не стигнат до автомобили от други класове, а не само спортните. Гал не пропусна да подчертае, че подобна стратегия превърна Porsche в изключително печеливша автомобилна компания.
Продажбите на Lotus скочиха с 46% о през тази година, а компанията е уверена, че ще продаде над 2000 единици през тази година, повечето от тях в "добрата стара Европа", въпреки че на други пазари търсенето също е обещаващо.
Компанията наскоро отвори още девет дилърски центъра по целия свят и има планове за общо 20 в рамките на следващите няколко месеца. Гал вярва в една разумна цел и че годишното производство на актуалната моделна гама ще достигне 3000 автомобила.
Той е убеден във възможността за връщане към рентабилност, което е спешно изискване, но отказва това да бъде обвързано с дата.
„Аз съм сто процента убеден, че можем да върнем Lotus обратно на неговото заслужено място, където беше в най-силните си дни”, подчерта Гал , - но би било глупаво да се предполага, че задачата ще бъде лесна".