Porsche почете своя едномилионен фен във Facebook със специална версия на състезателния 911 GT3 R Hybrid.
Уникатът, който се намира в музея на Porsche в Щутгард, се отличава от стандартния модел по специалната цветова схема, в която са вкарани имената на 27 000 фена на марката във Facebook. Именно те оформят и надписа „Благодарим Ви. За това че споделяте нашата страст.“
При класическия 911 GT3 R, хомологиран според изискванията на GT3 класа, шестцилиндровият боксер с работен обем от 4 литра предава своите 353 кВт (480 к.с.) само към задните колела посредством шестстепенна „догбокс“ трансмисия. Хибридната версия, разработена съмвестно с Williams, обаче може да се похвали с двойно предаване благодарение на двата електромотора (2 х 60 кВт), които задвижват предния мост.
При спиране електромоторите естествено функционират като генератори, които на свой ред задвижват специален маховик. Т.нар. енергиен резервоар, в който е поместен въртящият се с 40 000 об./мин елемент, е голям приблизително колкото футболна топка и е позициониран на пода отдясно, където традиционно стои пасажерската седалка. За да постигнат максимална ефективност, инженерите на Williams Hybrid Power не използват постоянни магнити за ротора, а MLC (Magnetically Loaded Composite, което на практика представлява композит от смоли и намагнетизирани частици). Ползите от намаленото тегло са най-общо две – по-малко загуби на ток и по-нисък температурен режим на работа, като не е за пренебрегване и фактът, че при евентуална повреда последиците от олекотения ротор ще са значително по-безобидни.
Цялата система, която работи в среда на вакуум, на теория позволява 10 милиона цикъла на заряд и разполага с изключително висока енергийна плътност, което е от съществено значение особено в автомобилния спорт.
При положение че техническите термини са ви дошли в повече, може да се ограничите единствено до информацията, че пилотът на Porsche 911 GT3 R Hybrid има на разположение допълнителни 163 к.с. за период от 6 до 8 секунди благодарение на електромоторите, които черпят ток директно от енергийния резервоар. На пръв поглед тези показатели не са особено внушителни, но ползите при изпреварване и излизане от завой са съществени. Друг плюс е икономията на гориво, която е от съществено значение в маратонските състезания.