Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Porsche Cayenne: Eфектът плюс-минус

04.12.2006 22:12

Porsche пуска в продажба преработен вариант на своя SUV. Мощността на автомобила е сериозно увеличена, но разходът на гориво е редуциран. В Германия новият Cayenne започва да се продава от 24 февруари 2007 година.

Един от гарантите за увеличаването на мощността на различните модификации е преминаването към директно впръскване на горивото в цилиндрите. При базовата версия конските сили са с 40 повече – шестцилиндровият мотор на Cayenne вече разполага с 290 к. с. Работният обем от 3,2 е станал 3,6 литра, а максималният въртящ се е покачил от 310 на 385 нютонметра. Cayenne се ускорява от място до 100 км/ч за 8,1 секунди, а максималната скорос те достигнала 227 километра в час. При предшественика стойностите бяха съответно 9,1 секунди и 214 км/ч.

Повече мощност, по-нисък разход на гориво

Cayenne S пък вече разполага с 4,8-литров атмосферен V8-двигател, който благорадение на директното впръскване на горивото в цилиндрите и променливото управление на всмукателните и изпускателните клапани развива максимален въртящ момент 500 нютонметра (преди този показател се равняваше на 420 Нм). Неговата мощност е 385 к. с. – това са 45 коня повече в сравнение с досега. Cayenne S се ускорява за 6,6 секунди до 100 км/ч, а максималната скорост е 252 км/ч. (досега: 6,8 секунди и 242 км/ч). При новия топмодел Cayenne Turbo мощността е увеличена даже с 50 конски сили и така задвижваният от двигател с принудително пълнене от два турбокомпресора модел вече разполага с 500 к. с. и 700 Нм (досега въртящият момент достигаше до 620 Нм). Спринтът от място до 100 км/ч отннема едва 5,1 секунди, а максималната скорос твече е 275 км/ч (досегашните параметри са 5,6 секунди и 266 км/ч).

Самият предавателен механизъм и системата за задвижване на четирите колела са останали непроменени. Нова е технологията за намаляване на страничните колебания на каросерията, която при Porsche се нарича PDCC. Всички версии на Cayenne са серийно екипирани със система ESP със спирачен асистент, както и специален Offroad-ABS. Като опции се предлагат биксенонови светлини (стандарт при Cayenne Turbo). Освен статични, серийни са вече и динамичните завиващи светлини, като функцията се активира автоматично при скорост над три километра в час.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Porsche

Коментари
comments powered by Disqus