Размерът на обезщетенията може да надвиши 10 млрд. долара
В съда в Манхатън е получен иск срещу автомобилната корпорация General Motors от името на повече от 650 души, пишат американските медии. Всички те твърдят, че са потърпевши от произшествие, предизвикано от дефект със запалването на автомобила им.
Делото включва твърдения не само от хора, попадащи в обхвата на програмата за обезщетяване на пострадалите, но и тези жертви, които не могат да получат компенсация. Един от адвокатите, подал съдебния иск - Робърт Хилиард, смята, че всички засегнати от дефекта в запалването на GM автомобили и прекарва поради това в болницата в продължение на най-малко един ден, трябва да получи обезщетение от 20 хиляди долара.
Имайте предвид, че това не е първият случай за американската компания. Миналия месец собственици на автомобили в САЩ също съдиха General Motors. Концернът бе обвинен за подвеждане на потребителите и укриване на дефекти, които влияят на нивото на безопасността на автомобилите.
Искът във федералния съд в Ривърсайд (Калифорния) е подаден от адвокатска кантора Hagens Berman Sobol Shapiro от името на Анна Ендрюс, жител на град Ла Куинта,Калифорния. Според жената тя не би купила употребяван Buick LaCrosse от 2010 или би платила за него по-малко, ако General Motors не беше скрил съществуващите дефекти в този автомобил.
За участие в този съдебен процес са поканени всички, които са притежавали, притежават или имат под наем ново или употребявано превозно средство на GM, произведено в периода от юли 2009 до април 2014 г. Според юристи броят на собствениците на такива автомобили е 15 милиона. Както отбелязват адвокатите, размерът на обезщетенията може да надвиши 10 милиарда щатски долара.
Известно е, компанията General Motors преживява тежки дни. Концернът е в центъра на скандал с фабричен дефект в някои свои марки автомобили. Установено е, че в гнездото за запалване в серия от модели ключът е бил в хлабаво положение, който може да изскочи, ако колата се движи по неравен път. Дефектът предизвиква внезапно спиране на автомобила, също и деактивира спирачната система и въздушните възглавници.
През 90-те години жертви на произшествия, които биха могли да възникнат поради неизправност, са не по-малко от 13 души. Именно тези смъртни случаи доведоха до сериозно разследване на проблема . Дефектът е открит от инженери на компанията през 2004 г., но едва през 2013 г. той е признат публично. Също така наскоро стана ясно, че служители на General Motors са уволнени за това,че разкриват информация за качеството на произведените превозни средства.
Сегашният главен изпълнителен директор на GM - Мери Бара, вече се извини на всички жертви, като заяви, че компанията започва процес на мащабни вътрешни реформи, насочени към подобряване на корпоративното управление и контрол на качеството. Компанията създаде специален фонд, който да помогне на всички онези, които са физически или финансово засегнати от дефекти в системата за запалване.