На 16 септември ще бъде открит най-големият по своите мащаби панаир за продукти и услуги, свързани с автомобилната индустрия и следпродажбеното обслужване на автомобилите.
Всяка четна година Франкфуртският панаир организира най-голямото в света специализирано изложение за автомобилната промишленост. Automechanika се редува с Франкфуртския автомобилен салон и за разлика от него е посещавана предимно от специалисти.
Automechanika – панаирът между автосалоните
Всичко започнало на 20 януари 1971 година, когато Съюзът на германската автомобилна промишленост (VDA) официално отказал да организира Международното автомобилно изложение, което, както обикновено, трябвало да се състои през септември във Франкфурт. Основанието, посочено от президента на съюза д-р Йохан Хайнрих фон Брун, било, че разходите за изложението щели да възлязат на 100 милиона марки, което било твърде много с оглед на очакваните ползи. Това изправило Франкфуртския панаир пред евентуална загуба от 1,5 – 2 милиона марки, затова през март 1971 г. ръководството съобщило, че вместо автосалона по същото време ще бъде организирано изложение под название Automechanika 71. Инициативата за него дошла от браншовите съюзи в сферите на сервизната дейност, бензиностанциите и гаражите, които въпреки отказа от автомобилното изложение искали да покажат своите продукти. Всъщност на дотогавашните автосалони 90 процента от изложителите били производители на свързани с автомобилите продукти. Първата Automechanika се състояла от 18 до 26 септември 1971 г. В нея участвали около 400 изложители, а посетителите били близо 75 000. Второто изложение било организирано през 1972 г. и оттогава започнало да се редува през година с Франкфуртския автосалон.
На четири континента
Днес в Automechanika участват около 4500 изложители, които представят цялата верига на следпродажбеното обслужване в автомобилния бранш – от търговския салон през сервиза до рециклирането и обработката на отпадъците. Като най-голямо специализирано изложение в тази област тя е място, където професионалистите могат да се запознаят с иновации и нови решения в сферите на резервните части и системи, тунинга, оборудването за сервизи, за тенекеджийски и бояджийски работи, автомивки, IT продукти и управление.
Automechanika е навлязла и в други страни – изложения под това име се организират в 13 града от четири континента (Буенос Айрес, Франкфурт, Киев, Истанбул, Куала Лумпур, Мексико сити, Дубай, Москва, Санкт Петербург, Шанхай, Йоханесбург, Мадрид, Ню Делхи).
Тази година Automechanika Франкфурт ще се състои от 16 до 20 септември и в нея ще вземат участие шест български фирми – Balev (ароматизатори), Genuine Autoparts (търговия с оригинални авточасти), LUDAL Friction (части за спирачни уредби), Monbat (акумулатори), Prista Oil (масла) и Victory 2000 (ароматизатори).
Текст: Владимир Абазов