Mercedes Benz е най-търсената луксозната марка с общо 196 838 продажби през 2020 г.
През първите девет месеца на 2020 г. луксозните автомобили изпревариха масовите модели на американския пазар. Пазарният дял на премиум моделите нарасна до 44,3% през третото тримесечие на на 2020 г. от 40% през същия период на 2019 г.
Според данните от изследванията, анализирани и публикувани от Stock Apps, Mercedes Benz е най-търсената луксозната марка с общо 196 838 продажби между първото и третото тримесечие на 2020. Въпреки това, през третото тримесечие на 2020, Lexus е най-продаваната марка в световен мащаб със 75 285 продажби. .
Продажбите на Lexus нараснаха с 31% през септември 2020 г.
Lexus изпревари Mercedes Benz и BMW за първи път от десетилетие, като японците продадоха 69 631 бройки, а немската марка с трилъчата двезда - 69 570 единици. Обикновено двете марки се състезават за годишната титла по продажби.
Според Car Buzz Mercedes щe вземe короната през 2020 г. с преднина от 4000 единици. Запасите на Mercedes и BMW обаче отслабнаха по време на пандемията. Lexus, от друга страна, има достатъчно запаси и се представи изключително добре през септември, тъй като продажбите скочиха с 31%.
Lexus RX е най-продаваният модел на японската марка през третото тримесечие на 2020 г. с 29 438 продажби. Според Statista световният премиум пазар се очаква да спадне с 16,7% през 2020 г. до 26,29 трилиона долара. По-голямата част от приходите ще идват от САЩ, което се оценява на 8,61 трилиона долара.
Въз основа на доклад на Cox Automobile, продажбите на автомобили в САЩ като цяло намаляха с 10% на годишна база през третото тримесечие на 2020 г. Това обаче е по-добро от второто тримесечие на 2020 г., когато има 34,1% спад.
Неотдавнашно проучване на Just Auto посочва , че през третото тримесечие има 3,9 млн. продажби на леки автомобили , което е с 32% повече спрямо предишното тримесечие. Това обаче е 8.9% спад на годишна база.
Доминиращият сегмент са кросоувърите и всъдеходите, които заемат пазарен дял от 50,6% . Toyota е водещата марка при лекети автомобили кросоувърите през третото тримесечие с 558 449 продажби.