Спадът на продажбите в Германия и Франция контрастира с по-високи доставки в Италия и Испания
Продажбите на нови автомобили в Германия са намалели с 2% през ноември, както и във, което е , че европейският пазар остава нестабилен заради намаляването на икономическия растеж в региона.
Германските регистрации на автомобили са намалели до 250 100 превозни средства, след като през октомври скочиха с 4%, съобщи днес индустриалната асоциация VDA.
Спадът на продажбите в Германия и Франция контрастира с по-високи доставки в Италия и Испания.
В Германия ръстът на продажбите през ноември отново се дължи на фирмените регистрации, докато частните покупки остават слаби, въпреки по-високи заплати и допълнителните стимули на пазара.
„Сред клиентите има известно безпокойство”, сподели Ернст -Роберт Ноуверте, който управлява две дилърски представителства на VW близо до Кьолн, Германия. „Икономическата среда може да се подобри, но това ще доведе само до леко възстановяване на пазара”.
От VDA заявиха , че германският автомобилен пазар ще се върне към растеж за първи път от три години насам през 2014 г. Очаква се регистрациите на нови автомобили да нараснат с около 2% през тази година до малко над 3 милиона единици, а количеството може да се увеличи допълнително с 1% през 2015.
Продажбите на немски автомобили паднаха с 4% през миналата година до 2,95 милиона превозни средства, след свиване до 3% през 2012 г., сочат данните на VDA.
Слаба Франция
Френските регистрации на нови автомобили паднаха с 2% през миналия месец, за до достигнат 135 070 единици на фона на намаляващото доверие сред на потребителите. Продажбите през ноември са нараснали с 1%.
Асоциацията на френските автомобилни производители (CCFA) очаква годишен ръст от порядъка 1% до 2%. Президентът на CCFA Патрик Блен каза, че асоциацията не вижда причини да не очаква ръст на пазара през 2015.
Продажбите на нови коли в Италия скочиха с 5% през ноември до 107 965 превозни средства. В Испания продажбите са нараснали със17% до 65 122 единици през миналия месец, подпомогнати от програмата за бракуване, която предлага намаляване на цените на нови превозни средства с ниски емисии.