Третият месечен спад след въвеждането на новата световен тест на леки автомобили (WLTP)
Марките Audi и Porsche в състава на Volkswagen Group, Renault и Fiat Chrysler Automobiles отчитат спад от 8,1% в европейските продажби през ноември, като главна причина за това посочват въвеждането на по-строгите тестове за вредни емисии WLTP, а това от своя страна се оказва на търсенето.
Новите регистрации паднаха до 1,16 млн. автомобила в страните от Европейския съюз и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ) през миналия месец, съобщи индустриалната асоциация ACEA днес (петък).
Това е е третият месечен спад след въвеждането на новата световна хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили (WLTP) в Европейския съюз, коeто принуди някои автомобилни производители да спрат доставките на модели, които все още не са отново сертифицирани.
Продажбите на Volkswagen Group намаляха с 11%, като продажбите на Porsche спаднаха с 62%, а продажбите на Audi отчитат спад от 41%. Количеството на новите продажби на марката VW спадна с 3,8%. Марките Skoda и Seat отбелязват намаляване с около половин процент.
Регистрациите на PSA Group спаднаха с 6,1%. Продажбите на Peugeot намаляха с 6,4%, тези на Opel / Vauxhall спаднаха с 8,1%, а новите регистрации на Citroen отидоха надолу с 1,6%.
Количеството на новите продажби на Renault Group намаля с 16%, като марката на Renault отчита спад от 28%, а Dacia - 14%.
Новите продажби на Fiat Chrysler паднаха с 8%, при Alfa Romeo намаляването е 47%, а при Fiat е 11%. Продажбите на Jeep се увеличиха с 29%.
Продажбите на на Ford намаляха с 8,4%.
Азиатските марки, с изключение на Toyota, имаха лош месец, Nissan се представи най-зле, след като регистрира спад от 28%. Продажбите на Hyundai паднаха с 5,3%, а тези на Kia намаляха с 1%, докато регистрациите на Honda отчитат спад от 14%. Продажбите на марката Toyota се увеличиха с 3,5%.
Сред премиум марките продажбите на Jaguar скочиха 46%, новите регистрации на Volvo се увеличиха с 12%, а Mercedes-Benz отбелязва ръст от 4,2%. Продажбите на Land Rover паднаха с 9,4%. А регистрациите на BMW намаляха с 2,6%.
Новите тестове
Продажбите на нови автомобили скочиха през август преди въвеждането на режима за тестване WLTP в Европа от 1 септември, тъй като автомобилните производители изчистиха складовите наличности с големи отстъпки. Но оттогава регистрациите спадат всеки месец.
На годишна база новите продажби се увеличиха с 0,6% до 14,6 млн. единици. Лошият декември може да изпрати 2018 с отрицателни показатели като цяло. Автомобилните производители ще трябва да продадат 1,05 млн. автомобила този месец, за да поддържат темпото с 2017. Това няма да се случи, ако регистрациите през декември паднат с повече от 8% спрямо година по-рано.
EY Consultancy заяви през ноември, че скоро пазарът ще се върне към нормални нива. А анализаторът Питър Фюс, заяви, че очаква декември да бъде отрицателен, и поради по-малкия брой дни за продажби.
Обединеното кралство и Италия, две страни, силно засегнати от политическа и икономическа несигурност, през цялата година отчитат спад на продажбите. И през ноември двете страни продължават отрицателната тенденция. Германия, най-големият европейски пазар, отчита спад от 9,9% спад на регистрациите.
Автомобилните производители очакват трудна 2019 г.