Нашите ловци на прототипи успяха да заснемат и интериора в обектива си
През лятото на 2016 BMW ще стартира следващото поколение на BMW Серия 5 като лимузина, а комбито ще следва по-късно. Нашите ловци на прототипи успяха да уловят и интериора в обектива си.
Интериорните снимки на новото BMW Серия 5 разкриват детайли от оформлението на новия кокпит. Инструментариумът е с частично хромирани пръстени на кръглите инструменти, те обаче изцяло са експонирани на екрана. Сензорният екран е разположен в средата на арматурното табло. Известният ротационен бутон на iDrive е запазен в непосредствена близост до скоростния лост.
Благодарение на изцяло новата олекотена платформа, която залага основно на карбон, алуминий и магнезий, новото BMW Серия 5 ще редуцира теглото си с около 100 кг. Ревизирани са също така доста интериорни елементи, но по отношение на дизайна няма революционни промени. Сегашната линия на BMW леко е доразвита, като задното стъкло изглежда по-плоско, а при Touring линията няма особени промени.
BMW Серия 5 без трицилиндрови двигатели
По отношение на задвижването BMW е заложил на новото поколение двигатели, които са съставени от 0,5-литрови цилиндрови единици. Под предния капак ще туптят сърцата на четири-, шест- и осемцилиндрови агрегати, които покриват при бензиновите диапазон от около 200 до 450 к.с., разбира се, на върха отново е M5. Дизеловите ще стартират с мощност от 150 до 350 к.с. Изпълнителният директор на концерна Норберт Райтхофер напълно изключи трицилиндровите, които BMW има в палитрата си. В замяна на това хибридното задвижване е задължително в X5. Тук BMW комбинира двулитров четирицилиндров турбо бензинов двигател с 245 к.с. и 350 Нм с 83 кВт и 250 Нм електрически мотор. При обща мощност от 313 к.с. средният разход на гориво на X5 е 3,3 литра. Новата Серия 5 ще мултиплицира и i5, седан със силно електрическо задвижване и подобрено изгаряне.
В следващата Серия 5 се предвижда най-новото поколение задвижване. Тук бордовата електроника, навигационната система, както радарът и камерите със сензори в предната част на автомобила спомагат да бъде идентифициран пътят и профила му. Най-ефективно се адаптира автоматичната трансмисия.
Новото BMW Серия 5 отново ще се произвежда в Динголфинг, но не само там. По информация на Automobil Produktion от 50 000 до 70 000 автомобила ще слизат от поточните линии на завода Magna Steyr в Грац. В момента там се произвеждат само някои модели на Mini - Paceman и Countryman. BMW подписа в началото на миналата година споразумение за съвместна дейност с Magna Steyr. Наличният производствен капацитет ще бъде зает със Серия 5.