Себастиен Ожие (VW) спечели рали Великобритания и сложи точка на сезона във WRC. Французинът остана без конкуренция след катастрофата на Яри-Мати Латвала в петък и завърши на близо половин минута пред Крис Мийк (Citroen).
Citroen спечели второто място при производителите благодарение на Мийк и седмия Мадс Йостберг, а Hyundai остана на трета позиция заради купищата проблеми, съпътствали заводските пилоти на корейците. Трите бонус точки от последния "пауър стейдж" отидоха на сметката на Латвала.
Проливните дъждове в Уелс елиминираха фактора чистене на отсечките за Себастиен Ожие и той оглави класирането още след първия етап. Яри-Мати Латвала излетя от пътя още във втората отсечка, а Мийк заложи на сигурното каране заради битката на Citroen с Hyundai в шампионата на производителите. Това допълнително улесни задачата за трикратния световен шампион, който запази лидерската си позиция до финала.
Единственият проблемен момент за Ожие дойде в дванайсетата отсечка, когато той бе принуден да спре в етапа заради катастрофиралия Тиери Нювил (Hyundai). Французинът загуби над половин минута, но впоследствие организаторите коригираха резултата му и той напълно резонно си върна лидерската позиция и солидния аванс в челото.
На 26 секунди зад Ожие завърши Крис Мийк, а подиумът допълни победителят от рали "Каталуня" Андреас Микелсен (VW), който пропусна шейкдауна заради здравословни проблеми. След края на втория ден От Танак (M-Sport Ford) заемаше отличната четвърта позиция, но излетя от пътя в неделя сутрин и даде възможност на Дани Сордо (Hyundai) да се придвижи с едно място напред в генералното класиране. Дори и това обаче не бе достатъчно на Hyundai, за да излезе пред Citroen в класирането на производителите заради отличното представяне на Мийк.
Сордо имаше проблеми със скоростната кутия в събота, но те бяха нищо в сравнение с драмите на съотборниците му. Тиери Нювил скъса шпилките на едно от колелата си още в петък сутрин, след което катастрофира в събота. Хейдън Падън, който бе регистриран на мястото на Нювил за шампионата на производителите, също нямаше късмет. Проблеми със скоростната кутия го забавиха в събота, но истинската драма за новозеландеца се разрази в една от пътните секции, когато той катастрофира в Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC), след като двамата бяха допуснали грешка в навигацията.
Въпреки проблемите Падън стигна пети до финала, като само на 8,6 секунди зад него завърши Елфин Еванс (M-Sport Ford). Съботният ден се оказа фатален за седмия Мадс Йостберг (Citroen), който първо спука гума, а впоследствие се озова в канавката край пътя. Челната десетка допълниха Стефан Лефевр (Citroen DS3 WRC), Роберт Кубица (Ford Fiesta RS WRC), за когото вероятно това е последен старт във WRC, и Лоренцо Бертели (Ford Fiesta RS WRC). Пълните резултати може да видите тук.
Рали "Великобритания" маркира края на сезон 2015 във WRC. VW отново бе с крачка пред останалите, както и трикратният световен шампион Себастиен Ожие. Дали тяхното превъзходство ще продължи и догодина, ще разберем още на 22 януари, когато стартира рали "Монте Карло".